انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

تعیین نرخ فروش قارچ توسط انجمن صنفی

افزایش قیمت گوشت سبب رشد سرانه مصرف قارچ شده است!

تعیین قیمت عرضه و نرخ فروش قارچ در خرده فروشی ها، توسط انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور، طی مصاحبه های انجام شده مسئولین انجمن (رئیس یا دبیر انجمن) با خبرگزاری های کشورف در این مطلب به استحضار شما مخاطبین گرامی خواهد رسید.


فروش قارچ بالاتر از 110 هزارتومان گرانفروشی است!

مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور گفت: با توجه به شرایط تولید و قیمت قارچ در عمده فروشی‌ها، عرضه قارچ برای مصرف کننده به قیمتی بالاتر از 110 هزار تومان گرانفروشی محسوب میشود.

رجبی در مصاحبه ای پیرامون نرخ فروش قارچ گفت: قیمت کنونی هرکیلوگرم قارچ دکمه ای در عمده فروشی‌ها (بورس قارچ مهرآباد) 70 تا 80 هزار تومان است. بنابراین بعد از توزیع، باید در خرده فروشی‌ها بسته به محل و کیفیت محصول، با قیمت 90 تا 110 هزار تومان به مشتریان عرضه شود.

وی فروش قارچ به مصرف کننده با نرخ‌های 120 تا 150 هزار تومان را گرانفروشی دانست و افزود: با پخش مویرگی و ممیزی و همچنین ایجاد پایانه فروش در تهران به دنبال تعدیل قیمت در بازار هستیم.

این مسئول با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار قارچ گفت: با توجه به التهابات بازار گوشت و کاهش مصرف آن در سفره برخی خانوارهای کم‌برخوردار، قارچ به عنوان منبع پروتئین سالم جایگزین شده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: سال گذشته شرایط بازار قارچ مساعد بود بطوریکه توانستیم بحث سرمایه گذاری و اشتغال را در این حوزه ارتقاء دهیم.

 

1403/01/06
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
http://www.yjc.ir/00aUYF


1402/12/19

عرضه قارچ بالاتر از 100 هزار تومان گران‌ فروشی است!

مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور گفت: قیمت کنونی هرکیلوگرم قارچ دکمه‌ای در بازار، بصورت عمده‌فروشی 70 الی 80 هزار تومان است که براین اساس با نرخ 90 تا 100 هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد. با توجه به نرخ کنونی در بازار عمده فروشی، عرضه قارچ با قیمت بالاتر از 100 هزار تومان گران‌ فروشی است.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار قارچ همخوانی دارد، افزود: با توزیع مویرگی و راه اندازی پایانه فروش قارچ در استان تهران، قارچ با نرخ منطقی در بازار عرضه می شود.

این مسئول از توزیع روزانه 50 تا 60 تن قارچ دکمه‌ای فله در استان تهران خبر داد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره تاثیر نوسانات قیمت گوشت بر بازار قارچ گفت: نوسانات قیمت گوشت قرمز منجر به افزایش سرانه مصرف قارچ در بازار شده است! به دلیل اینکه نوسانات و افزایش قیمت گوشت قرمز منجر به حذف این محصول پروتئینی از سفره بسیاری از خانوارها شده است. بنابراین قارچ به عنوان جایگزینی ارزان قیمت، تامین کننده پروتئین بخشی از مردم جامعه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


1402/04/10

قارچ نباید با قیمت بالاتر از 75 هزار تومان فروخته شود!

آقای مهدی رجبی رئیس انجمن‌ صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور، نرخ فروش قارچ دکمه ای را برای مصرف کننده 65 الی 75 هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است!

وی گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما واحدهای سنتی به دلیل نداشتن تجهیزات لازم، اغلب از چرخه تولید خارج شده یا تولید بالایی ندارند که همین امر کاهش 10 الی 20 درصدی تولید قارچ را به همراه دارد.

به گفته او، با وجود آنکه صادرات قارچ خوراکی به عراق بصورت تره بار و سنتی انجام می شود، در فصل گرما افت صادرات به بالای 50% می رسد.

رجبی ادامه داد: علی رغم کاهش تولید، افزایش یا کاهش قیمتی در بازار نداشتیم بطوریکه هر کیلوگرم قارچ دکمه ای فله با نرخ 58 الی 65 هزار تومان سرمزرعه و 65 الی 75 هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: بنابر آمار روزانه 30 تا 40 تن قارچ دکمه ای بصورت فله در بورس قارچ تهران (بازار قارچ لشگری یا مهرآباد) عرضه می شود.

او گفت: با توجه به نبود شرایط فرآوری و سرمایشی قارچ در واحدهای تهران پیش بینی می شود که تا مرداد ماه میزان تولید روند کاهشی دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

تمامی مصاحبه ها و اخبار مربوط به انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا