حوادث صنعت قارچ

جوان ایرانی در دام مصرف مجیک ماشروم

مجیک ماشروم توهم‌زا یا درمانگر افسردگی؟

به گزارش هاگ، از روزنامه شرق به تازگی سفرهای طبیعت‌گردی به نام تریپ، برای مصرف مجیک ماشروم یا قارچ روانگردان در ایران باب شده و روزنامه شرق با چند تن از مصرف‌کنندگان مصاحبه کرده است.

در این گزارش آمده که قارچ توهم‌زا غالبا در طبیعت مصرف می‌شود، برای همین تورهای طبیعت‌گردی ۴۸ ساعته در مناطق خوش آب و هوا برای گروه‌های مصرف‌کنندگان برگزار می‌شود، که غالبا هزینه بالایی هم دارد.

همواره در این گروه‌ها، یک لیدر یا راهنما که تجربه مصرف این ماده را دارد، تور را همراهی می‌کند و روی افراد حاضر در گروه و دوز مواد برای هر نفر نظارت دارد.

گفته می‌شود که این سفرها برای مصرف مجیک ماشروم در سراسر کشور برگزار می‌شود اما در شمال و جنوب، به خصوص در رشت و جزیره هرمز طرفداران بیشتری دارد.

از انواع مختلف مجیک‌ماشروم در ایران، «آلبینو» و «گلدن تیچر» در سفرها محبوب‌تر هستند.

استفاده و فروش مجیک ماشروم یا قارچ جادویی در بسیاری از کشورها ممنوع است. هر چند بعضی از محققان می‌گویند دوز کمی از این ماده می‌تواند برای درمان افسردگی و دیگر بیماری‌های روحی بکار برود.

بنا بر گزارش شرق در ایران قیمت این قارچ بسته به نژاد آن بین ۹۰ هزار ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است، اما «تریپ» یا «تور ماشروم»با توجه به راهنما و مکان مصرف، متفاوت است، به عنوان مثال هزینه‌ این تور در جزیره هرمز و شمال ایران برای دو روز حدود شش میلیون تومان است.

نیما، ۲۳ ساله که مجیک ماشروم را استفاده کرده می‌گوید که مصرف این قارچ آداب خاصی دارد، مثلا «حتما باید در طبیعت باشی و کمپ بزنی و معده‌ات هم از قبل از خوردنت خالی باشد.» او گفت که موقع مصرف آهنگ‌های خاصی هم پخش می‌کنند تا حال و هوای بهتری به برنامه بدهند.

امیر، ۲۹ ساله، به شرق گفت: «توری در کار نیست. اینکه فکر کنی الان همه‌جا در فضای مجازی آگهی داده‌اند تور ماشروم واقعیت ندارد. باید بگردی دنبال یک لیدر که کم هم نیستند و بعد چند نفر از دوستانت را پیدا کنی و پول خوبی به لیدر بدهی تا فضا را برایت مهیا کند. همه هزینه‌های سفر و مکان مصرف با خودت است و لیدر پول جداگانه می‌گیرد.»

او درباره تجربه‌اش گفت: «حس می‌کردم که گیاهم که در خاک ریشه دارد و به وضوح می‌دیدم که سلول‌های بدنم مثلیک درخت در حال رشد هستند.»

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. کتاب دون خوان سرخپوست رو مطالعه کنین در مورد این قارچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا