آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیفست فود با قارچقارچ و خانواده

طرز تهیه قارچ سوخاری به انواع مختلف

دستور پخت انواع قارچ سوخاری خوشمزه

قارچهای سوخاری خوراکی بسیار خوشمزه و محبوبی هستند که هم به عنوان غذای اصلی، هم میان وعده یا پیش غذا صرف می‌شود. عموما پای ثابت اکثر مهمانیها است و کمتر کسی است که آن را تا به حال تجربه نکرده باشد. انواع قارچ سوخاری بسیار متنوع و گسترده است و همیشه هم کسی هست که یک رسپی جدید ابداع کند!

قارچ سوخاری با سس
انواع قارچ سوخاری

قارچ‌ سوخاری خوشمزه 😋

قارچهای سوخاری خوراکیهایی خوشمزه هستند که از سرخ کردن یکی از انواع قارچ خوراکی، که اغلب آن را در یک آرد ترکیبی خاص فرو میبرند، درست می‌شوند. تفاوت طعم قارچهای سوخاری در نوع آن و همین آرد پوششی است و آن را در اکثر فست فودیها و کافی شاپها میتوان سفارش داد و از خوردن آن لذت برد.

در آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی اغلب به عنوان پیش غذا یا میان وعده، و اغلب با سس قرمز و کمتر با سس مایونز سیر یا سس باربیکیو مصرف می‌شود و گاهی اوقات با ادویه‌هایی که برای طعم دادن به آرد اضافه می‌شود، سرو می‌گردد. این ادویه‌ها مشابه ادویه‌هایی است که در تهیه انواع قارچ شکم پر استفاده می‌شود.

قارچ سوخاری
نحوه‌ی درست کردن قارچ سوخاری

چه طوری قارچ‌های سوخاری را درست کنم؟

برای درست کردن انواع قارچ سوخاری روشهای مختلفی وجود دارد، ما به شما انواع مختلفی از آن را معرفی می‌کنیم و امیدواریم از پخت آن به همراه انواع سس قارچ لذت ببرید.

قارچ سوخاری و انواع طرز تهیه آن
قارچ سوخاری و انواع طرز تهیه آن

سه مرحله اصلی آماده سازی در پخت قارچهای سوخاری چیست؟

طرز تهیه انواع قارچ سوخاری همیشه شامل این سه مرحله است:

  1. قارچ ها را با آرد مخصوص بپوشانید، میتوانید از یکی از دستور پختهای بالا کمک بگیرید و یا خودتان یک معجون جدید ابداع کنید. اولین قدم در پخت آغشته کردن قارچ‌ها به آرد است. با آردی کردن قارچ‌ها از چسبیدن قارچ به ماهیتابه هنگام سرخ کردن جلوگیری می‌کنید و باعث ترد شدن رویه قارچ می‌شوید.
  2. قارچ‌ها را در مخلوط تخم‌مرغ فرو کنید. بعد از پوشاندن قارچ‌ها در آرد، مرحله بعدی باید قارچ‌ها را در مخلوط تخم‌مرغ هم‌زده فرو کنیم. تخم مرغ به چسبیدن آرد به قارچ و نریختن در روغن کمک می‌کند.
  3. قارچ‌ها را دوباره در آرد بغلتانید. دو طرف هر قارچ را در پودر فرو کنید تا مطمئن شوید که قارچ کاملا پوشیده شده است. این مرحله بهتر است از آرد سوخاری ترد استفاده کنید ولی آرد عادی ادویه‌دار هم خوب است.

به چه نکاتی در هنگام سرخ کردن قارچ‌های سوخاری باید دقت کرد؟

  1. حتما از  روغن مناسب برای سرخ کردن استفاده کنید. روغن‌های پر از چربی‌های اشباع شده برای سرخ کردن بهتر هستند زیرا در برابر حرارت مقاومند. برخی از روغن‌های معمولی که برای سرخ کردن استفاده می‌شود عبارتند از روغن کانولا، روغن گیاهی و روغن آووکادو که برای سلامتی بهترند.
  2. قارچها را در دمای مناسب سوخاری و سرخ کنید. روغن سرخ کردنی باید در دمای 180 تا 200 درجه سانتی گراد باشد تا قارچ‌ها ترد و قهوه‌ای طلایی شوند. اگر روغن شما خیلی داغ باشد، قارچ را می‌سوزاند. و اگر به اندازه کافی داغ نباشد، قارچ‌ها بسیار چرب می‌شوند.
  3. نمک را بعد از سرخ کردن به قارچ‌های سوخاری اضافه کنید. این کار باعث صرف روغن کمتر و حفظ طعم و بافت قارچ می‌شود.
  4.  اگر میخواهید به آسانی قارچ را در آرد بغلنطانید و سرخ کنید به ترفند برای پخت قارچ سوخاری مراجعه کنید
قارچ سوخاری با سسهای مختلف
قارچ سوخاری با سس‌های مختلف

خوردن چه موادی با قارچهای سوخاری خوشمزه است؟

سرو کردن انواع قارچ سوخاری با انواع سس قارچ بسیار خوشمزه است. میتوانید از مواد زیر هم به عنوان خوراکیهای دوست با با این خوراکی خوشمزه استفاده کنید:

  • کره سیر و جعفری: اگر یک شیشه کره سیر در یخچال دارید، روی قارچ های سوخاری جعفری خرد شده بپاشید و با کره سیر آب شده روی آن مزه آن را متفاوت کنید.
  • سس مارینارا: با استفاده از  حرارت دادن گوجه فرنگی‌های خرد شده به همراه سیر، فلفل و جعفری سس مارینارا درست کنید و در کنار قارچهای سوخاری میل بفرمایید.
    3. سس سبزی لیمو: اگر طعمی ملایم و تند دوست دارید،قارچهای سوخاری را در سس سبزی لیمو سرو کنید. این سس ترکیبی از آب لیموی تازه، رزماری، آویشن و روغن زیتون است.
  • سس رنچ: سس رنچ یک سس غوطه ور کلاسیک است که بافتی خامه‌ای به قارچ های سوخاری میدهد. کافی است خامه ترش را با سس مایونز مخلوط کنید و شوید، پیازچه، جعفری و سیر خرد شده را اضافه کنید. اگر سس رنچ شما خیلی غلیظ است، آن را مقداری دوغ مخلوط کنید. همچنین می‌توانید کمی پاپریکا برای طعم دادن به آن اضافه نمایید.
  • سس تزازیکی: اگر به دنبال جایگزینی سالم برای سس قرمز هستید، انواع قارچ های سوخاری را با سس تزازیکی سرو کنید. این سس از نظر بافت خامه‌ای و طعم با طراوت، طعم مدیترانه‌ای دارد. کافی است ماست یونانی را با خیارهای ریز خرد شده، سیر و شوید ترکیب کنید و برای طعم بیشتر به آن آب لیموی تازه اضافه نمایید.
  • سس سویا: برای طعمی لذیذ و در عین حال شیرین، قارچ های سوخاری خود را با سس سویا ترکیب کنید. اگر زنجبیل، تکه های چیلی، پیازچه، کاین و سیر را با سس سویا، روغن کنجد و آب مخلوط کنید، بی نظیر می‌شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا