اخبار عمومی و گزارش

واحد تولید قارچ مشابه جلگه دز، در آبدانان

واحد تولید قارچ مشابه جلگه دز (قارچ دزفول)، قرار است تا در شهرستان آبدانان راه اندازی شود. جمیل شوهانی مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام، از اجرای طرح کارخانه کشت و پرورش قارچ و صنایع وابسته، مشابه شرکت کشت و صنعت جلگه دز، در آبدانان خبر داد.

این طرح پس از سفر یکروزه احمد وحیدی (وزیر کشور) به استان ایلام در تاریخ 23 آذر ماه سال جاری، مطرح گردید. وزیر کشور در مسیر بازگشت از استان ایلام، روز جمعه ۲۴ آذر ماه در حاشیه سفر چند ساعته به شهر دزفول، از واحد بزرگ تولید قارچ خوراکی این شهرستان، یعنی شرکت کشت و صنعت جلگه دز (قارچ دزفول)، بازدید کردند.

او و همراهانش در این بازدید، از تمامی چرخه تولید این قارچ در این کارخانه، از مرحله تولید کمپوست تا بسته بندی قارچ، بازدید به عمل آوردند. لازم به ذکر است که شرکت کشاورزی جلگه دز از سال 1372، فعالیت خود را در بخش کشت و پرورش قارچ خوراکی آغاز کرده و در حال حاضر از پیشگامان عرصه تولید قارچ خوراکی در کشور می باشد.

وحیدی در پایان این بازدید، آمادگی دولت را برای کمک به فعال سازی کارخانه ای مشابه در آبدانان استان ایلام به منظور حل مشکل بیکاری در این شهر محروم را با توجه به توانمندی‌های این کارخانه و اشتغالزایی بالای محصول تولیدی آن اعلام کرد.

در ادامه پیگیری دستور وزیر کشور و پیگیری اجرای این طرح، شوهانی مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استان ایلام، به همراه فرماندار آبدانان و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی استان، در تاریخ 11 دی ماه 1402 از کارخانه تولید قارچ جلگه دز ، بازدید به عمل آوردند.

جلسه مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام با استاندار خوزستان

شوهانی مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام در حاشیه این بازدید، با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان ایلام، از طرح های سرمایه‌گذاری مولد که سبب اشتغال‌زایی برای مردم خواهند شد، از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی شهرستان دزفول و استان خوزستان، دعوت به همکاری به عمل آورد.

او از سرمایه گزاران دعوت کرد تا با سفر به استان ایلام، از نزدیک با حوزه های مختلف راه اندازی طرح پرورش قارچ، آشنا شده و با مسولین اجرایی همکاری دوجانبه نمایند.

جمیل شوهانی در دیدار با فرماندار دزفول، با سرمایه گزاران بخش خصوصی و تیم اقتصادی دولت در استان خوزستان دیدار و بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه در اقلیم مشترک جنوب غرب کشور با محوریت شهرستان آبدانان به منظور اجرای طرح تولیدی قارچ در شهرستان آبدانان و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

در جریان این بازدید و دیدار با مسئولان شهرستان دزفول، مقرر شد کارگروه مشترک سرمایه‌گذاری و اشتغال با حضور مدیران کل سرمایه‌گذاری و اشتغال و مدیران کل دستگاهای اجرایی و اقتصادی استان های ایلام و خوزستان تشکیل تا زمینه همکاری های بعدی در بخش‌های مختلف کشاورزی، در شهرستان های استان به ویژه آبدانان فراهم شود.

 

منبع: ایرنا

 

جدیدترین اخبار عمومی و گزارشات مرتبط با قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا