جهاد کشاورزی

کارگاه آموزشی پرورش قارچ در بهبهان

در پایان دوره به شرکت کنندگان کارگاه قارچ، گواهی اتمام دوره آموزشی اهدا گردید

کارگاه آموزشی پرورش قارچ دکمه‌ای با حضور علاقمندان در شهرستان بهبهان برگزار گردید. سید حمیدرضا رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کشت و تولید قارچ دکمه‌ای در این شهرستان گفت: در این کلاس آموزشی مباحث مربوط به تهیه کمپوست قارچ، تهیه بذر قارچ (اسپان)، آماده سازی سالن، شرایط و روش کشت بذر، روش تامین شرایط دمایی و رطوبتی مناسب برای پرورش قارچ در دو مرحله فاز رویشی و زایشی، آشنایی با برخی از آفات و بیماری‌های مهم قارچ به فراگیران آموزش داده شد.

سید حمیدرضا رشیدی افزود: در این دوره آموزشی که توسط وزارت جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار گردید، حدود 30 نفر از علاقه‌مندان پرورش و تولید قارچ دکمه‌ای حضور داشتند و در طی دوره به تمامی پرسش‌های فراگیران حاضر در جلسه پاسخ داده شد؛ همچنین در پایان دوره به شرکت کنندگان، گواهی اتمام دوره آموزشی اهدا گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبان گفت: با توجه به قرار گرفتن استان خوزستان و همجواری با کشورهای همجوار این استان از ظرفیت بالایی برای صادرات قارچ برخوردار است. هزینه ترانزیت کم و کیفیت محصول به دلیل فاصله کم با بازارهای هدف صادرات را می توان از دلایل اصلی موضوع فوق برشمرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برگزاری دوره آموزشی پرورش قارچ در شادگان

مسئول بسیح سازندگی ناحیه شادگان(از توابع استان خوزستان) گفت :در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی جوانه های صالحین و افزایش مهارت آموزی جوانان و نوجوانان، قرارگاه اقتصاد مقاومتی ناحیه شادگان اقدام به دوره مهارتی ۲ روزه آموزش پروش قارچ خوراکی ویژه بسیحیان طرح نو + جوانه ها در شادگان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را ترویج کسب و کار‌های خانگی و ایجاد اشتغال و کمک به معیشت خانوار‌های روستایی دانست.

منبع: خبرگزاری بسیج

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا