اخبار تولید قارچ سراسر کشور

آبیک دارنده بزرگترین کارخانه خاک پوششی کشور

شهرستان آبیک قطب‌ دام‌پروری کشور محسوب می‌شود

آبیک دارنده بزرگترین کارخانه خاک پوششی کشور است. بیژن لطفی در جریان برگزاری همایش تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان آبیک عنوان کرد: بخش کشاورزی مدار توسعه کشور، افزایش استقلال و قطع وابستگی است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ضمن اشاره به اینکه در  شهرستان آبیک ، عمده‌ترین فعالیت محصولات کشاورزی در زمینهٔ غلات است، افزود: در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آبیک گندم و در ۲۰۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و در حدود ۳۰۰۰ هکتار هم جو کشت می‌شود.

این مقام مسئول ضمن اعلام میزان محصولات زراعی تولیدشده شهرستان در سال زراعی ۹۷-۹۶  بالغ‌بر ۴۳۰ هزار تن، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی چند سال اخیر سطح زیر کشت محصولات زراعی ۸۰۰۰ هکتار کاهش‌یافته اما در هر واحد سطح از اراضی، تولید افزایش داشته است که ترغیب کشاورزان به کشت محصولات کم آب‌بر در تحقق این امر تأثیرگذار بوده است.

لطفی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه میزان خرید گندم در شهرستان آبیک، ۷۳ هزار تن و کلزا ۲۰۰۰ تن است، اضافه کرد: در شهرستان آبیک در ۱۲ هکتار داربست کردن باغات انگور صورت گرفته و در ۵ هکتار کشت بافت گردو و در ۵٫۵ هکتار از اراضی کشاورزی کشت زعفران صورت گرفته است.

آبیک از قطب‌های دام‌پروری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک  در رابطه با شرایط آبیک تصریح کرد: شهرستان آبیک به دلیل وجود دامداری‌ها بزرگ و مرغداری‌ها از قطب‌های دام‌پروری کشور محسوب می‌شود و با تولید ۱۶ هزار تن شیر خام تولیدکننده ۲۲ درصد شیر خام استان قزوین است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در عرصه شیلات ۲۱ واحد در شهرستان آبیک فعال است که ۱۶۹ تن ماهی قزل‌آلا، حدود ۶۳ تن ماهی گرمابی و
۳٬۲۰۰٬۰۰۰ قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید می‌شود که در این زمینه رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

اخذ تسهیلات توسط ۴ صندوق خُرد زنان روستایی

لطفی در بیانات خود اضافه کرد: از ۱۴ صندوق خُرد زنان روستایی، ۴ صندوق تسهیلات ۴ درصد اخذ کرده‌اند و مابقی در مرحله نوبت قرار دارند. این مقام مسئول پیرامون پیشرفت‌های تولیدات کشاورزی، این‌گونه عنوان کرد: سهمیه شهرستان آبیک در اجرای سیستم آبیاری نوین ۳۵۰۰ هکتار است که در ۱٬۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این سیستم اجرایی شده و مابقی با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد، در صورت وجود شرایط مساعد تا آخر امسال اجرایی می‌شود.

لطفی در ادامه معرفی پتانسیل‌های آبیک گفت: آبیک دارنده بزرگترین کارخانه خاک پوششی کشور در شهرستان آبیک فعال است و تنها تولیدکننده ارقام سیروان بهاران گندم دراستان قزوین محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در خصوص تولیدات قارچ این شهرستان خاطرنشان کرد: آبیک قطب تولید قارچ استان قزوین است که با فعالیت ۲۰ واحد تولید قارچ و کمپوست در رتبه نخست استان قرار دارد.

برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی

گفتنی است به مناسبت گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی نمایشگاه محصولات کشاورزی تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان آبیک برپا  شد. در طی برگزاری این نمایشگاه، غرفه‌هایی دایر شده است که شامل انواع محصولات تولیدی شترمرغ اعم از روغن، کرم و انواع کیف و کفش و پالتوی تولیدشده با شترمرغ، صنایع تبدیلی، عسل بدون شکر، صیفی‌جات، گیاهان دارویی و انواع صنایع تبدیلی خانگی و انواع نهاده‌های کشاورزی به نمایش گذاشته‌شده است.

انواع بذر گندم گواهی‌شده، نهال اصلاح‌شده پیوندی، صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی، قارچ، کمپوست، خاک‌پوششی، تخم‌مرغ، انواع ادوات آبیاری
قطره‌ای از دیگر محصولات کشاورزیب به نمایش گذاشته‌شده در نمایشگاه است.

آسیاب سنگی و انواع صنایع تبدیلی خانگی و غذای سنتی با گندم توسط بشیریان عضو شورای روستای نودوز شامل آش رشته، سمنو، حلوا،
یماج، پادرازی و قاق هم در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرارگرفته بود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا