اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

ارتش، پرورش قارچ را آموزش می‌دهد!

ارتش ابتکار جدیدی را برای توانمندسازی اقتصادی مردم محلی با ترویج محصولات کشاورزی در مناطق دورافتاده هندوستان آغاز کرده است. وی با همکاری ادارات مختلف دولتی هند، فنون  پرورش قارچ را به عنوان یک محصول عالی برای تولید با حداقل امکانات به روستاییان آغاز کرده است.

امروز در یک جلسه نمایشی، که در مورد پرورش قارچ با هماهنگی ریاست زراعت برگزار شد،  15 نفر از نیازمندان محلی شهر بانیهال ولسوالی رامبان که برای این پروژه انتخاب شده بودند، حضور یافتند و جزئیات تولید قارچ خوراکی را فرا گرفتند. دو نفر متخصص برای هدایت و آموزش آنها استخدام شده بودند و به صورت یک کارگاه عملی آموزش را آغاز کردند.

ارتش، پرورش قارچ را آموزش می‌دهد!
آموزش پرورش قارچ توسط ارتش

این رویداد با هدف ترویج کشاورزی نقدی در مناطق دور افتاده و ایجاد استقلال مالی برای مناطق محروم برگزار شد. در جلسه تلاش شد تا در مورد فنون علمی پرورش قارچ برای به دست آوردن حداکثر بازده  گفتگو شود. یک کلاس درس با تابلوهای اطلاعاتی برای شرکت کنندگان ایجاد شد و مدرسان به آموزش جزئیات پرداختند. به علاوه، به شرکت کنندگان مواد خام برای یادگیری و متعاقباً برای تولید به رایگان داده شد.

پرورش قارچ در هند
آموزش پرورش قارچ در هند

شرکت‌کنندگان از این طرح ارتش هیجان زده بودند و قدردانی خود را از دولت و ارتش هند برای ابتکار خردمندانه این طرح ابراز کردند. اشتیاق و اشتیاق مشهود آنها برای انجام این رویداد، ذهنیت مترقی را در جامعه تضمین خواهد نمود و امید است که بتواند نیازهای مالی بسیاری از اهالی این مناطق را رفع نماید.

منبع: نیورسال نیوز تایم‌لاین

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا