اخبار جهان در حوزه قارچ

افتتاح فروشگاه غیرقانونی مجیک ماشروم

فروشگاه قارچ جادویی در شهر ویندزور

در بحبوحه تلاش برای قانونی شدن قارچ های جادویی در کانادا، یک فروشگاه غیرقانونی مجیک ماشروم در شهر ویندزور بدون مجوز افتتاح شده است! این فروشگاه در مرکز شهر علناً قارچ های جادویی می فروشد و صاحبان آن اولین کسانی هستند که اعتراف می کنند که انجام این کار آنها غیرقانونی است!

این فروشگاه قارچ جادویی در بلوک 300 واقع در خیابان Ouellette در شهر ویندزور، هفته گذشته توسط شرکت Fun Guyz افتتاح شد که می‌گوید در حال راه‌اندازی فروشگاه‌های سیلوسایبین به عنوان بخشی از مبارزه برای قانونی‌سازی است. این یازدهمین فروشگاه مجیک ماشروم است که در طی 6 ماه، توسط این شرکت در شهر های مختلف کانادا افتتاح شده است. همچنین قرار است بزودی فروشگاهی هم در مونترال افتتاح گردد!

فروش قارچ جادویی در اکثر ایالت های کانادا غیرقانونی بوده و در ایالت هایی که منع قانونی هم ندارد فقط با نسخه پزشک قابل فروش می باشد؛ اما در فروشگاه funguyz برای خرید مجیک ماشروم نسخه لازم نیست!

 

Edgars Gorbans یکی از مالکان شرکت Fun Gyuz که در تورتو مستقر است، در محاصبه ای گفته است: ما فقط دسترسی به سیلوسایبین را به روشی ایمن و بهداشتی فراهم می کنیم. در نهایت اگر مردم بخواهند قارچ جادویی بخرند، می روند و آن را مانند مواد مخدر، در خیابان ها پیدا می کنند.

در یک دنیای ایده آل، ما دوست داریم یک مغازه باز کنیم و از ما استقبال شود، حتی اگر غیرقانونی باشد. ما نا امید نمی شویم و برای رسیدن به رویایمان تلاش می کنیم. هدف اصلی ما قانونی کردن قارچ جادویی است، نه کسب درآمد یا ثروتمند شدن. ما می خواهیم انواع مجیک ماشروم را قانونی کنیم تا مردم بتوانند کمکی را که نیاز دارند دریافت کنند. هدف ما مشابه مسیری است که منجر به قانونی شدن حشیش در کانادا شد.

گوربنز افزود: مشتریان دوست دارند که بتوانند وارد فروشگاهی شوند و قبل از خرید با کسی صحبت کنند و راهنمایی شوند. اکثر افرادی که به فروشگاه می آیند کسانی هستند که اختلالتی مانند اضطراب، افسرگی و استرس پس از سانح دارند و به دنبال میکرودوز (مصرف مقادیر کمی از یک دارو) هستند.

هر کارمند فروشگاههای ما در مورد محصولاتی که برای فروش در دسترس است آموزش دیده است. همچنین اطلاعات آموزشی زیادی در مورد هر محصول و نحوه استفاده از آن به صورت آنلاین در وب سایت شرکت موجود است. حتی مشتریانی که به صورت آنلاین سفارش می دهند، با یک کارمند تماس می گیرند که چگونه باید از محصول به درستی استفاده شود.

وی گفت: ما در فروشگاه به مردم توصیه نمی کنیم از قارچ جادویی برای تفریح استفاده کنند. ما بیشتر در تلاش هستیم تا اساساً مردم را به استفاده از سیلوسایبین برای دلایل پزشکی وادار کنیم. اما بدیهی است که نمی‌توانیم کسی را کنترل کنیم که بیش از مقدار میکرودوز مصرف نکند یا برای مقاصد دیگر از قارچ جادویی استفاده نکند.

خرید این قارچ ها دقیقا مانند خرید یک بطری الکل است؛ می‌توانید دو لیوان بخورید و خوب باشید یا تمام بطری را بنوشید، بیرون بروید و رانندگی کنید و خود یا شخص دیگری را بکشید!

مجیک ماشروم یا قارچ جادویی در بسته بندی برای فروش در فروشگاه های funguyz
مجیک ماشروم یا قارچ جادویی در بسته بندی برای فروش در فروشگاه های funguyz

 

گوربنز گفت:ایده راه اندازی این شرکت پس از مشاهده بهبود سلامت روان مادرش، از طریق استفاده از قارچ های جادویی شکل گرفت. او به مدت 10 سال داروهای ضد افسردگی مصرف می کرد و استفاده از میکرودوز (مجیک ماشروم) زندگی او را تغییر داد؛ حالا او پس از مدت ها درمان، یک فرد شاد و عادی است!

در آن زمان من قارچ ها را از یک فروشگاه در تورنتو برای مادرم گرفتم. این به من انگیزه داد که وارد این کار شوم تا بتوانم به دیگران کمک کنم. اگرچه هیچ محصول سیلوسایبین در حال حاضر برای استفاده پزشکی تایید نشده است، اما من به تجربه دیده ام که قارچ ها می تواند برای افسردگی یا اضطراب موثر باشد.

ادگارز گوربنز درباره قوانین می گوید: ما در فروشگاه های خود برای فروش قارچ جادویی نسخه نمی خواهیم و فقط در هنگام خرید آنها باید یک برگه رضایت نامه جهت معافیت ما از عواقب مصرف را امضا کنند. همچنین ما به افراد زیر 19 سال قارچ نمی فروشیم! ما اینجا نیستیم که به بچه ها مجیک ماشروم بفروشیم، می دانید ما به هیچ عنوان کسی را اذیت نمی کنیم، ما فقط درهایمان را به روی عموم باز می کنیم.

به گفته گوربنز، این فروشگاه های این شرکت هر چند وقت یکبار با حملات پلیس که منجر به تعطیلی و  توقیف محصولاتشان میشود، مواجه می شوند(فروشگاه های آنها در تورنتو، آبشار نیاگارا و لندن، 10 بار در 6 ماه گذشته مورد هجوم پلیس واقع شده!). با این حال، ما آنها را بلافاصله باز می کنیم و هر اتهامی را که به ما میزنند را به چالش می کشیم. ما کار خود را در این تجارت ادامه می دهیم تا برای قانونی شدن قارچ های جادویی مبارزه کنیم!

وی افزود: راه آسانی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد. ما از نظر مالی فداکاری های زیادی می کنیم؛ ما آزادی های خود را فدا می کنیم. ما با آگاهی از خطرات وارد این تجارت شدیم و در برابر موانع تسلیم نشدیم. هر بار که مجبور به بازگشایی یک فروشگاه می شویم هزاران دلار (معمولاً هر بار حدود 2000 دلار) برای ما هزینه دارد! ما هر پرونده‌ای را به دادگاه می‌کشیم و بر اساس منشور حقوق استدلال می‌کنیم که مردم تصمیم می‌گیرند قارچ جادویی را به عنوان یک دارو مصرف کنند و تاکید می‌کنند که چگونه ارگانیک است و از زمین خارج می‌شود. ما این را از مواد شیمیایی در آزمایشگاه نمی‌سازیم. این قارچ خشک است، بنابراین یک تخلف جزئی است.

روشی که ما برای تشویق دولت جهت قانونی کردن مجیک ماشروم پیش گرفته ایم، مشابه کاری است که برخی از داروخانه ها قبل از قانونی شدن ماری جوانا در سال 2018 انجام میدادند. این روش برای ماری جوانا جواب داد !!!

این یک محصول اعتیادآور نیست. در استرالیا و چندین ایالت کانادا و آمریکا قانونی شده است. در هلند 10 سال است به صورت قانونی استفاده می شود. ما هم فقط می‌خواهیم آن را در اینجا قانونی ببینیم!


فروشگاه مجیک ماشروم funguyz در شهر ویندزور کانادا
فروشگاه مجیک ماشروم funguyz در شهر ویندزور کانادا

رنالدو آگوستینو، عضو شورای شهر ویندزور، که نماینده منطقه مرکزی شهر است در این باره می گوید:در هنگام قدم زدن در خیابان این فروشگاه را دیدم و کنجکاو شدم تا بررسی کنم آیا این فروشگاه به صورت قانونی عمل می کند یا خیر؟

این فروشگاه تازه افتتاح شده چشمان کنجکاو افراد جامعه را به خود جلب کرده است. من چند تماس از طرف برخی رای دهندگان داشتم که درباره فعالیت این فروشگاه کنجکاو بودند یا متعجب شده بودند!

وی گفت: آنها در خیابان Ouellette به عنوان یک فروشگاه را دایر کرده اند و تجارت می کنند درحالیکه این یک تجارت قانونی نیست. این نگرانی من است.”

وی با فروش محصولات غبرقانونی در بخش زیر نظر خود، مخالفت می کند و میگوید: هدف فروشگاه اگر هم خوب باشد به من مربوط نیست، من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که قوانین در جای خود اجرا می شوند.

من خودم یکبار به فروشگاه رفتم و چیزی که مرا بیشتر متعجب کرد این بود که کسانی که آنجا مشغول کار بودند، در مورد تجارت خود بسیار صادق بودند و اصلا سعی نکردند چیزی را پنهان کنند!!!

آگوستینو میگوید: حتما دلیلی وجود دارد که قارچ جادویی، هنوز قانونی نشده است. این دارو که حاوی سیلوسایبین یا سیلوسین است، طبق دستورالعمل های بهداشت کانادا غیرقانونی باقی مانده است. من این موضوع را به اطلاع پلیس… آیین نامه، شهرداری، شورای شهر و رسانه ها رساندم و فکر می‌کنم به زودی شاهد تعطیلی این مکان خواهیم بود.

 


فروشگاه مجیک ماشروم funguyz در شهر ویندزور کانادا که غیرقانونی افتتاح شده است
تابلوی فروشگاه مجیک ماشروم funguyz در شهر ویندزور کانادا که غیرقانونی افتتاح شده است

 

گری فرانکوئر، مدیر ارتباطات شرکت پلیس ویندزور در بیانیه‌ای گفته که از اقداماتی حمایت می‌کند که ایمنی جامعه را بهبود می‌بخشد و “سلامت و رفاه افرادی که مواد مصرف می‌کنند” را تضمین می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «با این حال، ما قاطعانه متعهد به اجرای قوانین جاری در مورد مواد مخدر غیرقانونی هستیم و تضمین می کنیم که افرادی که به طور غیرقانونی این مواد را در اختیار دارند یا قاچاق می کنند، از نظر کیفری پاسخگو خواهند بود».

اگرچه تولید، فروش و نگهداری قارچ‌های جادویی در کانادا غیرقانونی است و پلیس اپراتورهای فروشگاه‌ها را دستگیر کرده است، اما مغازه‌های مشابهی در سایر نقاط انتاریو و در سراسر کشور وجود دارند .

 

ترجمه از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: cbc.ca

 

تمامی اخبار جهان در حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا