اخبار تولید قارچ سراسر کشور

افتتاح واحد تولید قارچ در آبیک

پروژه کشاورزی واحد کشت و پرورش قارچ خوراکی آبیک به بهره‌برداری رسید

افتتاح واحد تولید قارچ در آبیک، به مناسبت هفته دولت و با حضور مسوولان شهرستان آبیک (توابع استان قزوین)، پروژه کشاورزی واحد کشت و پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور حجت الله مددخانی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک، محسن خیرخواه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک و رضا کرمی زیارانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک، واحد تولید قارچ خوراکی دکمه ای با ظرفیت پروانه 227 تن سالیانه و تولید سالیانه 350 تن به بهره برداری رسید.

این واحد با بودجه 200 میلیارد ریال از محل تأمین اعتبار، شامل 131 میلیارد ریال آورده شخصی، 15 میلیارد ریال خودیاری و 54 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره 18 صندوق توسعه ملی، احداث شده که با افتتاح آن برای 30 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

حجت الله مددخانی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در حاشیه افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی گفت: فعالان بخش کشاورزی سربازان عرصه تولید هستند که تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی همچنین در خصوص افتتاح واحد تولید قارچ در آبیک با اشاره به فعالیت 20 واحد تولید قارچ دکمه ای و 6 واحد تولید کمپوست قارچ در شهرستان آبیک، تصریح کرد: این واحدها نقش مهمی در کشاورزی استان قزوین دارند و از سوی این واحدها صادرات هم به کشورهای همسایه به ویژه عراق صورت می‌گیرد.

 

منبع: خبرگزرای فارس

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا