اخبار جهان در حوزه قارچ

ایلان ماسک و سرگی برین مجیک ماشروم مصرف می کنند !!!

مدیران فنی و کارمندان در سیلیکون ولی از روانگردان هایی مانند کتامین، سیلوسایبین و ال اس دی به عنوان کاتالیزورهای بالقوه برای ایجاد خلاقیت، پیشرفت و افزایش عملکرد استفاده می کنند. مصرف اینگونه مواد بعد از ساعت کاری، به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ سازمانی افراد شاغل در شرکت های فناوری تبدیل شده است. این روند باعث شده است که هیئت مدیره و رهبران تجاری با مسئولیت های خود در قبال نیروی کاری که اغلب درگیر مصرف مواد مخدر هستند دست و پنجه نرم کنند.

اما به نظر می اید که هیئت مدیره و حتی خود مدیران این شرکت ها نیز از این آسیب مصون نمانده اند!!!

اخیرا وال استریت ژورنال گزارشی چاپ کرده که در آن از مصرف گسترده مواد روانگردان بین مدیران ارشد شرکت های فناوری، پرده برداشته است؛ در میان این مدیران می توان چهره های اشنایی چون ایلان ماسک (صاحب شرکتهای تسلا، اسپیس اکس و توییتر) و همچنین سرگی برین (یکی از بنیانگذاران گوگل) به چشم میخورد.

 

اطلاعات این گزارش از شرکت Founders Fund که یک شرکت سرمایه گذاری و برگزار کننده میهمانی است به بیرون درز کرده است. طبق اطلاعات این شرکت مهمانی‌هایی برای اشخاص و شرکت های بزرگ، برگزار می‌کنند که در آن داروهای روان‌گردان توزیع و مصرف می‌شود.

ایلان ماسک در کمتر از دو ساعت پس از انتشار این گزارش، در توییتی به مصرف کتامین برای درمان افسردگی اشاره کرده و گفته که بهتر از داروهای سنتی برای این بیماری می باشد. او گفته با توجه به آنچه در دوستان و اطرافیانم دیده ام، مصرف کتامین گزینه بهتری از زامبی شدن با SSRIs (داروهای ضدافسردگی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) است!

 

*** کتامین یک داروی  توهمزا است که می‌تواند روی حس بینایی و شنوایی افراد تأثیرگذار باشد. همچنین این دارو می‌تواند افراد را از واقعیت جدا کند. از کتامین در دنیای پزشکی معمولاً به‌ عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌کند، اما به‌ صورت غیرقانونی به عنوان روانگردان در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

 

البته ایلان ماسک قبلا در توییت های خود به شوخی به استفاده از مجیک ماشروم و روانگردان ها اشاره کرده بود. حتی یکبار در یک ویدیوی زنده اقدام به مصرف ماریجوانا نمود که واکنش های زیادی از جمله پایین آمدن سهام شرکت هایش را در بر داشت!

 

طبقاین گزارش ایلان ماسک در مصرف این نوع مواد تنها نیست و سرگی برین (بنیان‌گذار گوگل) نیز از قارچ سیلوسایبین یا مجیک ماشروم مصرف می‌کند. ظاهرا اکثر افرادی که با وی کار می کنند نیز از این موضوع اطلاع دارند!

 

تخمین زده می شود که بازار روانگردان ها در سطح جهانی از 2.9 میلیارد دلار در سال 2021، تا 8 میلیارد دلار در سال 2029، رشد داشته باشد. بنابر آمارها و گزارشات، مصرف مواد روانگردان از جمله ال اس دی و سیلوسایبین و دیگر مواد توهم زا در بین بزرگسالان در 20 سال گذشته افزایش یافته است.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا