جهاد کشاورزی

تولید قارچ در قشم رو به افزایش است

زمینه اشتغال برای حدود 50 نفر از جوانان منطقه را فراهم شد

مالک یزدان پناه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم، در بازدید از کارگاه تولید قارچ دکمه ای روستای سهیلی، گفت: در این واحد تولیدی، پرورش قارچ در 6 سالن و 3 دوره پرورش انجام می شود و میزان تولید قارچ در جزیره قشم به 40 تن میرسد.

وی بیان داشت:ظرفیت اصلی این طرح 400 تن در سال و به صورت صنعتی می باشد که در حال ساخت و ساز و تکمیل می باشد و همزمان در سالن های تکمیل شده پرورش قارچ صورت میگیرد.

وی افزود این پروژه ، یکی از طرحهای بزرگ تولید محصولات کشاورزی در استان هرمزگان به شمار می آید که امید است در سال های آینده با اتمام پروژه با و فعالیت با ظرفیت کامل زمینه اشتغال برای حدود 50 نفر از جوانان منطقه را فراهم نماید.

 مدیر جهاد کشاورزی قشم با اشاره به این مطلب که امکان پرورش قارچ با مجوز مشاغل خانگی و در سطح کوچک نیز وجود دارد گفت: کسب و کارهای خانگی با ایجاد اشتغال، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده مقرون به صرفه بوده و از نظر اقتصادی کمک قابل توجهی به درآمد خانواده می کند.

مالک یزدان پناه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم ادامه داد: قارچ خوراکی خواص زیادی دارد و غنی از ویتامین D بوده و با مصرف آن از پوکی استخوان جلوگیری می شود، قارچ حاوی مقادیر زیادی سلنیوم، اسید اورئیک، اسید پانتوتنیک، کلسیم، آهن، فسفر و ویتامین E ،D،،، است.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا