اخبار عمومی و گزارش

بزرگترین واحد تولید قارچ جنوب شرق

می‌توان با بها دادن به کارآفرینان خرد به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرد

بزرگترین واحد تولید قارچ جنوب شرق، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، در راستای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی به‌عنوان داروی شفابخش فعلی جامعه ایران، انتظار می‌رود هر کس در حد توان خود در راستای محقق شدن آن گام بردارد تا بدون نیاز به بیگانگان راه‌های رسد و ترقی را طی کند.

به گزارش خبرگزاری هاگ، می‌توان با بها دادن به کارآفرینان خرد به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرد چراکه با تشویق این کارآفرینان که برای خود و جامعه اطراف اشتغال زایی کرده می‌توان تواید آن را ارتقا بخشید و سایر افراد را نیز تشویق به گام نهادن در این راه کرد.

اهمیت به کارآفرینان

بها دادن به کارآفرینان موجب نگه داشت سرمایه‌ ها و سرمایه‌ گذاران در کشور خواهد شد و از خروج آن از کشور و یا استفاده از سرمایه‌ها در راه ناصواب جلوگیری کرد. قاسم اشترک سیستانی به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قارچ جنوب شرق کشور مشغول به فعالیت است که از عدم‌ حمایت مسئولان گلایه فراوان دارد.

این کارآفرین سیستانی الاصل، در توضیحات خود درباره فعالیت خود، اعلام کرد: تنها واحد تولیدی قارچ خوراکی در جنوب شرق کشور را در روستایی در منطقه صفر مرزی در روستای جمال‌الدین زهک ایجاد کردم. قاسم اشترک سیستانی از ظرفیت‌های این واحد تولیدی بیشتر گفت: با ایجاد این واحد تولیدی برای ۵۰ نفر ایجاد اشتغال کردم به‌طوری‌که ۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲۰ نفر هم به‌طور غیرمستقیم توسط این واحد ارتزاق می‌کنند.

کارآفرین سیستانی در ادامه سخنان خود، روند شروع به فعالیت خود را این‌گونه بیان کرد: این واحد تولیدی تعطیل و ورشکسته شده بود که آن را ۷ ماه پیش به‌طور کامل به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کردم.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشت و صنعت اوشیدا پروتئین سیستان در توضیحات بیشتر، اضافه کرد: پس از خرید این واحد تولیدی حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ام به‌طوری‌که در حال حاضر قابل‌رقابت با سایر استان‌های کشور است.

ظرفیت بزرگترین واحد تولید قارچ جنوب شرق

وی ضمن بیان این مطلب که  ظرفیت تولید این واحد ۳۵۰ تن در سال است، به این نکته اشاره کرد: سطح زیر کشت این واحد ۲۵۰۰ مترمربع است و علاوه بر تولید قارچ توان و استعداد بسته‌بندی زعفران، بسته‌ بندی حبوبات، تولید کمپوست، خاک گلدان و پرورش ماهی را داراست.

سیستانی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ سال سابقه مدیریت تولید قارچ در شهرستان‌های کرج، قزوین، شهریار، شهرکرد، گنبد، مشهد، اصفهان، شیراز، زنجان و لاهیجان دارم، اما همچنان گمنام هستم.

گویا مسئولین نمی‌دانند که چنین واحدی فعال در منطقه است

اشترک سیستانی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی خود، گفت: این واحد تولیدی جهت ادامه کار با مشکلاتی مواجه است، اما هیچکس در استان کمکی به این واحد نمی‌کند و فریاد ما به گوش مسئولین نمی‌رسد.

وی ضمن بیان اینکه بازار مصرف قارچ‌ های تولیدی زابل، زهک و زاهدان است، روی این نکته تأکید کرد: گویا حتی مسئولین نمی‌دانند که چنین واحدی فعال در منطقه است چراکه نه‌ تنها هیچ حمایتی تاکنون نشده بلکه سنگ‌ اندازی هم می‌کنند.

اشترک سیستانی در توضیح اهداف تأسیس این واحد، ضمن بیان اینکه این واحد تولیدی جهت معرفی و فرهنگ‌ سازی محصولات پروتئینی در سر سفره خانوارها و اشتغال ایجاد شده، در همین رابطه ادامه داد: بانک‌ ها هیچ‌ گونه حمایتی از من نکرده و فقط حرف زده، اما عملی در کار نیست.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از طرف سازمان‌ها، اعلام کرد: به معاونت استانداری ۶ ماه قبل نامه دادم، اما تا امروز حتی زحمت پاراف هم به خود نداده‌اند.

کارآفرین سیستانی در همین رابطه اضافه کرد: در کارگروه اشتغال فرمانداری زهک ۱۰۰ میلیون برای این واحد تولیدی مصوب شد تا بانک کارآفرینی پرداخت کند، اما تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده‌ام.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا