اخبار جهان در حوزه قارچ

تعطیلی 3 داروخانه قارچ جادویی

پلیس همیلتون کانادا اینبار 3 داروخانه قارچ جادویی را برای همیشه تعطیل کرد! سخنگوی پلیس همیلتون می‌گوید روز گذشته دو داروخانه قارچ جادویی را در شرق شهر تعطیل کرد و جلوی افتتاح شدن سومین داروخانه را گرفت.

قارچ جادویی یا مجیک ماشروم که به عنوان سیلوسایبین نیز شناخته می شود، دارای اثرات روانگردان است و فروش یا داشتن آن در کانادا غیرقانونی است.

فروشگاه mushroom cabinet در دسامبر 2022 افتتاح شد و چندین بار توسط پلیس بسته شد اما هربار پس از چند روز دوباره بکار خود ادامه داد. فروشگاه شورومیز(shroomyz) نیز از اوایل تابستان باز بوده و چند نوبت مورد یورش پلیس قرار گرفته و بسته شده است اما بازگشایی شده.

اما روز گذشته، پلیس همیلتون در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این تعطیلی ها دائمی خواهد بود. پلیس می گوید مالکان هر دو داروخانه با پلیس همکاری می کنند و قفل های ساختمان ها را عوض کرده اند.

پلیس همیلتون 1.3 کیلوگرم سیلوسایبین خشک، 33 بطری حاوی 20 کپسول سیلوسایبین در هر کدام (مجموع 660 کپسول)، 30 تخته شکلات سیلوسایبین و 25 عدد شکلات سیلوسایبین از فروشگاه mushroom cabinet کشف و ضبط کرد. پلیس می گوید که تقریباً 10 کیلوگرم قارچ خشک به ارزش تقریبی 97100 دلار را از فروشگاه کابینت قارچ ضبط کرده است.

محصولات سیلوسایبین ظبط شده از فروشگاه mushroom cabinet
محصولات سیلوسایبین ظبط شده از فروشگاه mushroom cabinet

 

پلیس در فروشگاه شرومیز 404 بسته سیلوسایبین خشک شده (2.83 کیلوگرم)، 308 بسته شکلات 3.5 گرمی هر تخته (کلی 1.08 کیلوگرم)، 713 بطری حاوی 14260 کپسول در مجموع (3.5 کیلوگرم )، 19 شیشه 2 بسته کره، 2 بسته آدامس های که هر کدام حاوی 4500 میلی گرم سیلوسایبین (در مجموع یک کیلوگرم) هستند کشف و ضبط کرد.

یک مرد 35 ساله در کابینت قارچ و یک زن 50 ساله در شرومیز  که هردو فروشنده فروشگاه بودند، به طور جداگانه به اتهام نگهداری و قاچاق و عواید حاصل از جرم زیر 5000 دلار متهم شدند.

محصولات سیلوسایبین ظبط شده از فروشگاه shroomyz
محصولات سیلوسایبین ظبط شده از فروشگاه shroomyz

سومین فروشگاه، بنام Shroom Godz، دیروز درست در همان خیابان و روبروی فروشگاه کابینت قارچ، در حال افتتاح شدن بود.پلیس به مالک این فروشگاه هشدار و از تعطیلی اخیر دو کسب و کار همسایه خبر داد و مالک پس از اطلاع از دستگیری دو مسئول فروشگاه دیگر، پذیرفت که درهای خود را ببندد و تصمیم به تعطیلی گرفت.

پلیس همیلتون به مردم یادآوری می‌کند که سیلوسایبین طبق قانونداروها و مواد، جز مواد کنترل‌شده(مواد مخدر)، حساب میشود و تولید، خرید و فروش و همراه داشتن و مصرف آن جرم بوده و غیرقانونی می باشد. همچنین در حال حاضر هیچ گزینه مجوز قانونی برای تاسیس فروشگاه یا به اصطلاح داروخانه قارچ جادویی در دسترس نیست.

 

افتتاح داروخانه های قارچ در سراسر ایالت های کانادا

طی سال گذشته، داروخانه‌های قارچ جادویی در شهرهای سراسر کشور افتتاح شده است، چیزی که کارشناس آن را “نافرمانی مدنی” می‌خوانند.

Owusu-Bempah یک جامعه شناس است که با انجمن چند رشته ای برای مطالعات روانگردان  (MAPS) کانادا بر روی تحقیقات سیلوسایبین کار می کند. او در مصاحبه گذشته به CBC همیلتون گفت که باز کردن داروخانه‌ها شهرها را مجبور می‌کند یا قوانین علیه این دارو را اجرا کنند یا قوانین را تنظیم کنند. او گفت که پیش از قانونی شدن حشیش در سال 2018، داروخانه های غیرقانونی وجود داشت که ماری جوانا می فروختند.

 

اما اندرو هاتاوی، استاد دانشگاه گوئلف که به مطالعه استفاده از مواد مخدر غیرقانونی، کاهش آسیب، حقوق بشر و سیاست مواد مخدر کانادا می پردازد، می گوید که معتقد است تا قانونی شدن قارچ جادویی فاصله زیادی داریم.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: www.cbc.ca و www.inthehammer.com

 

تمامی اخبار جهان مربوط به قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا