اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

اعلام ورشکستگی برنامه مُتل سیلوسایبین اورگان

انتظار بر این بود که در مُتل Buckhorn Springs در اشلند که توسط موسسه سنتز در سال 2022 خریداری شده بود، مردم بتوانند به درمان خود با کمک سیلوسایبین بپردازند و اینجا اقامتگاهی برای درمان با مجیک ماشروم باشد. اما یکی از مدیران مؤسسه سنتز روز دوشنبه به دانشجویان خود اطلاع داد که این تجارت ورشکسته شده و توقف آموزش درمانی سیلوسایبین امری اجتناب ناپذیر است.

هنگامی که موسسه سنتز در ژوئن 2021 یک تراکت 3.6 میلیون دلاری در جنوب اشلند خریداری کرد، این شرکت از آن به عنوان آینده درمان با کمک روانگردان در اورگان استقبال کرد. مؤسسه سنتز متعلق به هلند یکی از برجسته‌ترین موسساتی بود که تعدادی از مربیان را آموزش می‌داد تا برای درمان با سیلوسایبین به فعالیت بپردازند. برنامه قانونی psilocybin اورگان اواخر امسال تحت معیار 109 آغاز می‌شود، و نشان دهنده تلاش عمومی برای کسب ارائه درمان با استفاده از قارچ های جادویی تحت نظارت دولتی است.

حالا کمتر از دو سال بعد، این شرکت فعالیت‌های خود را در ایالت تعطیل می‌کند و دانش‌آموزان را در وضعیت مالی ضعیف قرار می‌دهد. راشل آیدان، مدیرعامل سینتزیس، در روز دوشنبه در ایمیلی به دانشجویان، گزارشی بسیار دقیق‌تر از سقوط این شرکت ارائه کرد. او گفت که این شرکت “در اوایل سال 2023 به پایان باند مالی خود رسید” و در 27 فوریه در هلند رسما ورشکسته شد.

توقف آموزش درمانی سیلوسایبین

آیدان همچنین گفت که این شرکت سعی کرد در فوریه به دنبال یک پیشنهاد خرید با یک شرکت نامشخص باشد، اما این طرح تا اول مارس سقوط کرد، همان روزی که به دانشجویان اطلاع داده شد. طبق ایمیل آیدان، افرادی که برای Synthesis کار می کردند، روز بعد مطلع شدند که شرکت در حال تعطیل شدن است. او به درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر از طریق تماس‌ها، ایمیل‌ها و مخاطبین رسانه‌های اجتماعی پاسخ نداد.

آیدان: «ما عمیقاً برای استرس، عصبانیت و سردرگمی که این امر ایجاد کرده متأسفیم و از تأثیری که این امر بر کل جامعه داشته است متأسفیم.به ویژه با توجه به سرمایه گذاری مالی و عاطفی هر دانشجو برای تکمیل آموزش و گواهینامه سنتز انجام می‌دهد.»

هنوز هیچ دانشجویی از این مرکز فارغ‌التحصیل نشده و همه دانشجویان از این امر ناراحت هستند. کلر جانسون یکی از اولین اهالی اورگان بود که در این برنامه ثبت نام کرد و حالا با توقف آموزش درمانی سیلوسایبین، می‌گوید: «ما به طور قابل توجهی از اقدامات غیراخلاقی آنها آسیب دیده‌ایم.”

جانسون برنامه خود را در ماه اکتبر آغاز کرد و گفته بود که مربیانش برنامه درسی با کیفیتی را تهیه کرده‌اند که او برای تکمیل آن در اولین سیستم کشور  هیجان‌زده است. جانسون گفت که دانش‌جویان در گروه‌های کوچک حدود 10 نفر کار می‌کردند و یک «تسهیل‌کننده یادگیری» با آنها به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کرد، و آنها از طریق ماژول‌هایی که نحوه برگزاری جلسات درمانی سیلوسایبین را توضیح می‌دادند، کار می‌کردند.

توقف آموزش درمانی سیلوسایبین

حالا او مطمئن نیست که برای نزدیک به 9000 دلاری که خرج کرده چه اتفاقی می‌افتد. از آنجایی که دانش‌آموزان به گروه‌های کوچک تقسیم شدند، جانسون گفت که مطمئن نیست چند نفر در گروه اول سنتز ثبت‌نام کرده‌اند. او گفت: «من می‌خواهم تیم اجرایی سنتز را در این مورد پاسخگو بدانم.»

مایلز کاتز، یکی از بنیانگذاران Synthesis به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد و شماره تلفن فهرست شده با ایالت اورگان برای تجارت او قطع شده است. Martijn Schirp، یکی از بنیانگذاران، با یک ایمیل خودکار به درخواست نظر پاسخ داد: «به دلیل تعداد زیاد ایمیل‌ها، نمی‌توانم به هر ایمیل جداگانه پاسخ دهم. من از صبر شما قدردانی می‌کنم.»

آیدان روز دوشنبه در ارتباط با دانشجویان و کارکنان گفت که یک شرکت کانادایی به نام Retreat Guru گفته است که “راهی برای اطمینان از ادامه برنامه آموزشی پزشکان روانگردان پیدا خواهد کرد.” جانسون این شرکت را به عنوان پردازشگر پرداخت برای موسسه سنتز توصیف کرد و در بیانیه‌ای، این شرکت گفت که برنامه آموزشی سنتز را در 4 مارس بر عهده گرفت.

Retreat Guru اعلام کرده که در روزهای آینده اعلامیه دقیق‌تری خواهد داشت  و تلاش بر این است که برنامه‌ها از هفته آینده از سر گرفته شود. بر اساس قوانین اداری کمیسیون هماهنگی آموزش عالی اورگان – نهادی که مسئول تصویب برنامه سنتز است – برنامه‌های آموزشی که بسته می‌شوند باید یا راهی برای پایان تحصیلات دانشجو پیدا کنند و یا مبالغ پرداخت شده را برگردانند. این قوانین فقط سازمان‌ها را ملزم می‌کنند که هزینه‌های آموزشی را که کلاسی برای آن برگزار نشده بازپرداخت کنند، یعنی که دانش‌جویانی مانند جانسون ممکن است همچنان مقدار زیادی از پول خود را از دست بدهند.

جانسون در این رابطه گفت که مطمئن نیست که بخواهد با Retreat Guru ادامه دهد، و مدرکی که نهایتا مرتبط به موسسه سنتز است دریافت کند. سقوط ناگهانی یکی از بزرگترین فعالان عرصه سیلوسایبین اورگان، سؤالاتی را در مورد راه اندازی یک صنعت آزمایش نشده ایجاد می‌کند، و این توقف آموزش درمانی سیلوسایبین نگران کننده است. او گفت: «امیدوارم این تجربه از شیوه‌های تجاری غیراخلاقی، تاثیر زیادی بر شهرت این صنعت ظریف و نوظهور روانگردان‌ها نداشته باشد.»

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا