اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه ۱۲۰ تن قارچ خوراکی

کارآفرین جوان شهرکردی توانسته است در کارگاه کوچک تولیدی خود، سالانه بالغ‌بر ۱۲۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید کند

تولید سالانه ۱۲۰ تن قارچ خوراکی، کارآفرین جوان شهرکردی توانسته است در کارگاه کوچک تولیدی خود، سالانه بالغ‌بر ۱۲۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید و نیاز بازار استان‌های هرمزگان، یزد و کرمان را تأمین کند.

از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری هاگ- اهمیت به تولیدات داخلی، بهره‌گیری از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد و داشتن رویکرد  “دانایی محور”، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

در تبیین اقتصاد مقاومتی، جهت‌گیری سیاست‌های تجاری به کشورهای همسایه معطوف می‌شود و به فعالیت‌های اقتصادی باید به‌مانند جهاد نگاه کرد و اصلاح الگوی مصرف و حرکت به‌سوی مصرف بهینه مدنظر است و توجه زیادی به تحقیقات کاربردی می‌شود.

با توجه به این تعاریف و با توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه در جهت رشد و تعالی اقتصادی، از ملزومات اقتصاد مقاومتی بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را هدف ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال‌های اخیر دانستند و بر آن تأکیددارند.

جزییات راه‌اندازی این واحد تولید قارچ

در همین رابطه بهادر هاشمی،به‌عنوان فعال اقتصادی شهرکردی توانسته است با تحقق این مهم در امر پرورش قارچ، در طول فعالیت ۷ ساله خود کارگاه کوچکی تأسیس نماید که ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ تن قارچ دکمه‌ای را دارد و این در حالی است که تنها با ۲۰ میلیون تومان سرمایه توسعه بخشد.

این جوان کارآفرین از همان دوران جوانی فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد و در این مسیر  هیچ‌گاه به درآمدهای فوری دل نبست و توانست با تلاش و پشتکار موفقیت خود را در عرصه تولید اقتصادی به اثبات رسانده و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۷ نفر دیگر را فراهم کند. تولید سالانه ۱۲۰ تن قارچ خوراکی.

ظرفیت تولیدی این واحد

در حال حاضر سالانه رقمی در حدود ۱۲۰ تن قارچ دکمه‌ای در کارگاه‌های پرورشی این کارآفرین شهرکردی تولید می‌شود و محصول این کارگاه در استان‌های بندرعباس، یزد و کرمان عرضه می‌شود.

شایان‌ذکر است در بازار امروز بی‌ثباتی بازار دامن کارگاه‌های تولیدی قارچ را گرفته است و عدم تعادل در افزایش مواد اولیه و فروش قارچ بسیاری از کارگاه‌های پرورش قارچ این شهرستان را تا مرز تعطیلی پیش برده است.

هاشمی  در خصوص مشکلات پیش روی خود در این حوزه: قیمت کمپوست در بازار امروز بالا رفته و کمپوستی که قبلاً کیلویی ۵۰۰ خریداری می‌کردیم امروز باید هر کیلو ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان خریداری کنیم، آب و برق و هزینه کارگر متناسب باقیمت قارچ نیست و این امر بسیاری از تولید کنندگان را از ادامه فعالیت بازداشته است، حتی خودم یکی از سالن‌هایم را خالی گذاشته‌ام و بازهم ازلحاظ اقتصادی وضعیت بازار مشکل‌زا است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا