اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه ۳۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در قائم‌شهر

قارچ دارای خواص غذایی ارزشمند می‌باشد

تولید سالانه ۳۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در قائم‌شهر، ۶۲ تولیدکننده دارای مجوز مشاغل خانگی با تولید سالانه ۳۵۰ تن قارچ دکمه‌ای این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

جایگاه قارچ در سفره غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما مرکز مازندران، مجید جعفری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در ادامه سخنان خود ضمن بیان این مطلب که قارچ دارای خواص غذایی ارزشمند می‌باشد، اضافه کرد: امروزه تولید این ماده خوراکی به محصول مهمی در سبد غذایی خانواده‌ها تبدیل‌شده و توسعه صنعت تولید قارچ در کشور، نقش قابل‌توجهی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

جعفری همچنین با اشاره به اینکه قارچ دکمه‌ای ازجمله تجزیه‌کننده ثانویه‌ای می‌باشد که نیازمند است بر روی مواد آلی که در معرض تجزیه میکروبی قرارگرفته، مستقر و رشد کند، اضافه کرد: این مواد شامل انواع کودهای حیوانی به‌عنوان مکمل‌های غذائی، انواع کنسانتره به‌عنوان افزودنی‌ها، مواد معدنی و کودهای ازته است که در شرایط خاص و بر اساس فرمول‌های تعریف‌شده تهیه و در فرآیند کمپوست سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند. تولید سالانه ۳۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در قائم‌شهر.

محورهای آموزشی دوره‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در خصوص مباحث مطرح‌شده در این دوره، گفت: شرکت‌کننده در این دوره آموزشی با چگونگی احداث سالن و بهداشت آن، تهیه کمپوست و آماده‌سازی و شرایط پرورش آن در انبار، انواع قارچ‌های خوراکی مانند، دکمه‌ای، صدفی و … و قارچ‌های سمی، چرخه زندگی قارچ‌ها، شرایط مناسب و استاندارد سالن‌های پرورش قارچ، دوره عمل‌آوری قارچ از ابتدا تا انتها، بیماری‌های موجود و روش‌های مبارزه و … آشنا شدند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا