اخبار اقتصادی صنعت قارچ

حال و روز قارچ كاران در ایران خوب نیست

لزوم ترویج مصرف قارچ در كشور احساس می‌شود

حال و روز قارچ كاران در ایران خوب نیست. «محمدحسن افشار» در برنامه بازارگاه رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این نكته كه قیمت مواد اولیه تولید قارچ خوراكی در كشور بسیار بالاست، افزود: انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراكی ایران قیمت تمام شده یك كیلوگرم قارچ را ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام كرد در صورتیكه همین امروز در بورس قارچ این محصول به ازای هر كیلوگرم بین ۳۲ تا ۳۶ هزار تومان به فروش می رفت.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر قارچ كاران بین چهار تا هشت هزار تومان در هر كیلوگرم زیان می دهند. حال و روز قارچ كاران در ایران خوب نیست.

عضو انجمن صنفی پرورش دهندگان ایران گفت: این محصول ارزشمند غذایی حاوی انواع ویتامین های گروه «ب»، ریز مغذی ها و همینطور آثار دارویی فراوان است.

وی در ادامه با بیان اینكه ریز مغذی ها در تعادل آبی و همچنین حفظ سلامت بدن نقش موثری دارند، افزود: سلنیوم موجود در قارچ فلز كمیابی كه مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد.

افشار با عنوان این مطلب كه مقاومت عمومی بدن را مصرف بالا می برد، اظهار داشت: مصرف این محصول ارزشمند باید در كشور به نحو احسن ترویج شود.

وی با اشاره به این جمله كه قارچ ۴,۵ تا ۵.۵ درصد پروتئین دارد، گفت: پروتئین قارچ بطور كامل قابل جذب توسط بدن است در صورتیكه «گوشت گوساله و گوسفندی» و «گوشت مرغ» به ترتیب «۱۲ تا ۱۴» و «۱۸» درصد پروتئین دارند كه بطور متوسط ۶.۵ تا ۷ درصد توسط بدن جذب و بقیه دفع می شود.

فواید این محصول با ارزش

عضو انجمن صنفی پرورش دهندگان ایران افزود: این پروتئین گیاهی برای بدن مفید است و هیچ گونه آثار زیانباری ندارد در صورتیكه مصرف گوشت قرمز موجب بروز بیماری قلبی و عروقی، چاقی، بالا رفتن اسید اوریك خون و بسیاری موارد دیگر در بدن می شود.

وی ضمن اشاره به این جمله كه پرورش آسان نیست، اظهار داشت: برای پرورش قارچ به دمای ۱۷ درجه سانتیگراد، رطوبت نسبی ۸۵ درصد و گاز كربنیك ۱۲۰۰ پی پی ام نیاز است.

افشار در ادامه با بیان اینكه پرورش قارچ یك كار تخصصی است، یادآورشد: با این سیستم ها و ساختمان های ساده و معمولی یا یك سالن سرپوشیده امكان فراهم كردن شرایط مزبور وجود ندارد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا