اخبار جهان در حوزه قارچ

روز قارچ جادویی !!!

20 سپتامبر روز جهانی مجیک ماشروم

اگر قارچ جادویی مصرف می کنید و به حال وهوای ناشی از مصرف آن علاقه دارید، پس تقویم‌های خود را علامت‌گذاری کنید؛ زیرا به یک روز ویژه نزدیک می شوید! 20 سپتامبر (29 شهریور)، به عنوان روز قارچ جادویی شناخته می شود، روزی است برای جشن گرفتن و هم صحبتی در مورد سیلوسایبین (قارچی حاوی ترکیبات روانگردان و توهم زا).

طبق مقاله‌ای در سال 2020 که در مجله مشهور رولینگ استون چاپ شده بود، 20 سپتامبر به عنوان روز مجیک ماشروم، انتخاب شد زیرا در ابتدای پاییز (زمان تغییر) است، زمانی که قارچ‌ها در طبیعت شروع به رشد می کنند و فراوان هستند. (همچنین به تغییر رویکرد و قوانین نسبت به روانگردان ها نیز اشاره دارد)
البته این روز در سال 2015 زمانی که نیکلاس رویل (روانشناس مدافع قارچ های جادویی اهل پراویدنس، رود آیلند)، روز 20 سپتامبر را روز آموزش عملی در مورد روانگردان ها نامید، این روز وارد فرهنگ روان‌ شناسان شد. هدف این ائتلاف ایجاد گفتگو پیرامون فواید سیلوسایبین، ترکیب اصلی روانگردان موجود در انواع مجیک ماشروم است.

مطالعات چند سال اخیر، نشان داده اند که سیلوسایبین یک درمان امیدوارکننده برای چندین بیماری روانی، از اضطراب و افسردگی گرفته تا ترک اعتیاد است، اما این ترکیب توسط اداره مبارزه با مواد مخدر در اکثزر کشورها به عنوان داروی درجه A طبقه بندی شده است و غیرقانونی می باشد. در روز قارچ جادویی، اعضای انجمن Lansing Entheogens and Psychedelics Society، یا به اختصار LEAPS، همراه با دیگر به عنوان مدافعان قانونی کردن روانگردان ها، در کنگره ایالتی گرد هم می آیند تا به دیگران را در مورد مزایای پزشکی سیلوسایبین و سایر روانگردان ها آموزش دهند.

ماموریت انجمن Lansing Entheogens and Psychedelics Society ایجاد فضاهای امن برای افراد است تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و دانشی در مورد انتوژن ها و روانگردان ها به دست آورند. این گروه در سال 2022 به منظور تلاش برای جرم زدایی سیلوسایبین تاسیس شد.

روز قارچ جادویی
روز قارچ جادویی ببا هدف گفتگو از تجربیات و آموزش در مورد مجیک ماشروم ها

یکی از بنیانگذاران این انجمن بنام نیت فورد گفت که او و سایر اعضا از اوایل بهار امسال برای گردهمایی آینده (سپتامبر سال جاری) برنامه ریزی کرده اند.

او گفت: «بسیار غیرمحتمل است که بتوانیم در وسط هفته میزبان رویدادی در کاپیتول (محوطه ساختمان مجلس سنای آمریکا) باشیم. با این حال، پس از اینکه برایانا گرت، یکی از دیگر اعضای موسس LEAPS، توضیح داد که ما چه برنامه ای داریم و اهمیت اینکه چرا باید این رویداد را در تعطیلات واقعی داشته باشیم (نه آخر هفته قبل یا بعد از آن) شهرداری به ما اجازه داد تا یک راهپیمایی دو ساعته در چمن شرقی میدان کاپیتول داشته باشید.

فورد می‌گوید که او در کنار سایر اعضای جامعه، امیدوار است از طریق تمام رویدادهای آموزشی که در 20 سپتامبر اتفاق می‌افتد، الهام‌ بخش باشد و نظر کسانی را که تصورات نادرست درباره سیلوسایبین و سایر روان‌گردان‌ها دارند، تغییر دهد

قبل از گردهمایی (راهپیمایی) در کاپیتول، فلدج (Fledge) میزبان کارگاه‌های رایگان برای کمک به آموزش عموم در مورد طبقه‌بندی قارچ‌ها، کشت و غیره خواهد بود. همچنین مقوا و سایر مواد برای کسانی که مایل به ساختن پلاکارد و تابلوهای راهپیمایی هستند نیز در این کارگاه ها ارائه می شود.

Fledge یک شبکه جهانی از شتاب دهنده‌ها است که به کارآفرینان و شرکت های نوپا کمک می‌کند تا از طریق برنامه‌های کوتاه و فشرده شامل آموزش و راهنمایی، شرکت‌هایی موفق و تعاونی‌های تاثیرگذار در مقیاس جهانی ایجاد کنند.

جری نوریس، مالک فلدج میگوید: سیلوسایبین باید جرم زدایی شود زیرا جز مواد مخدر نیست. بسیاری از ما از داروهای گیاهی مانند سیلوسایبین برای عبور از دنیای دشوار و ناراحتی های روحی استفاده می کنیم. من می‌خواهم تا جایی که می‌توانم به متحد کردن افرادی که هدف قانونی کردن روانگردان ها را دارند کمک کنم.

گردهمایی و راه پیمایی در محوطه کپیتول
گردهمایی و راه پیمایی در محوطه کپیتول

این راهپیمایی و گردهمایی از ساعت 5 تا 7 بعدازظهر در زمین چمن شرقی محوطه کاپیتول برگزار می شود و شامل مجموعه ای از سخنرانی، موسیقی زنده و بازارچه فروش محصولات و خوراکی ها خواهد بود. اعضای LEAPS تجربیات خود را با psilocybin به اشتراک می گذارند و از دیگران دعوت می کنند تا تجربیات خود را در قالب چند جمله با میکروفون به اشتراک بگذارند.

نیت فورد میگوید که جو این رویداد شاداب و نشاط آور خواهد بود. پس از تجمع، شرکت کنندگان تشویق می شوند که جشن را با شرکت در یک پس از جشن ویژه در Fledge که مملو از موسیقی و رفاقت است، ادامه دهند.

فورد میگوید: ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری را جذب این رویداد کنیم. ما می‌خواهیم همه بیرون بیایند، اوقات خوشی داشته باشند و در مورد تأثیر مثبت سیلوسایبین بر بیماران روحی روانی، بیاموزند.

فورد در مورد خودش می گوید که مصرف سیلوسایبین به او در برای غلبه بر سوء مصرف مواد مخدر و همچنین اضطراب و افسردگی کمک کرده است. او امیدوار است که با یادگیری بیشتر در مورد گیاه پزشکی، مردم تمایل بیشتری برای مبارزه با انگ منفی پیرامون داروهای روانگردان داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای آتی روز قارچ جادویی، LEAPS را در اینستاگرام در آدرس instagram.com/leapsforyourmind دنبال کنید.
انجمن از ساعت 7 تا 20:30 هر سومین چهارشنبه ماه در دفتر فلدج تشکیل جلسه می دهد.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: lansingcitypulse.com و rollingstone.com

 

تازه ترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا