اخبار عمومی و گزارش

کنگره بین‌المللی گیاهان دارویی استان زنجان

کنگره بین‌المللی با همکاری محققانی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، چین و هلند برگزار خواهد شد

زنجان میزبان نخستین کنگره بین‌المللی گیاهان دارویی، رئیس دانشگاه زنجان طی سخنانی از برگزاری اولین کنگره بین‌المللی و دومین همایش زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران در شهریورماه ۹۷ به میزبانی دانشگاه زنجان خبر داد.

جزییات برگزاری این کنگره

به گزارش خبرگزاری؛ محسن نجفیان در توضیحات بیشتر درباره برگزاری این کنگره گفت: این کنگره توسط دانشگاه زنجان و با مشارکت انجمن گیاهان دارویی ایران، ستاد توسعه زیست‌فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری طارم و با همکاری محققانی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، چین و هلند برگزار خواهد شد که یک روز از این کنگره به شهرستان طارم اختصاص خواهد یافت.

ظرفیت‌های موجود

رئیس دانشگاه زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، اضافه کرد: شهرستان طارم دارای استعداد و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در بخش کشاورزی، محصولات گلخانه‌ای، توسعه صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و کشت و توسعه قارچ کوهی دنبلان است.

وی در تکمیل سخنان خود ضمن تأکید بر الزام راه‌اندازی دانشکده کشاورزی طارم، خاطرنشان کرد: وجود این دانشگاه در طارم جهت تدوین برنامه علمی جامع در کنار برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات مردمی امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری بوده و به‌صورت جدی جهت راه‌اندازی آن تلاش خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا