اخبار عمومی و گزارش

آموزش‌‌‌ فنی و حرفه ای منطبق با استانداردهای آموزشی کشور

میزان مشارکت مهارت‌‌‌آموزان توسط مربی مربوطه تعیین و ثبت خواهد شد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان: آموزش‌‌‌های ارائه‌شده باید منطبق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش‌‌‌ فنی و حرفه ای کشور باشد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ حمیدرضا رستمی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه مربیان با بهره‌‌‌گیری از آیین‌‌‌نامه اجرایی تبصره 75، براساس ماموریت های آموزشی سازمان متبوع می‌توانند با قبول سفارش، اقدام به تولید و فروش محصولات تولیدی و عرضه خدمات در قالب ضوابط تعریف شده نمایند گفت: آموزش‌‌‌های ارائه‌شده باید منطبق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش‌‌‌ فنی و حرفه ای کشور باشد.

وی افزود: مربیان آموزش فنی و حرفه ای می‌توانند با اجرای این تبصره از مزایای مالی بیشتری نسبت به دستورالعمل پیشین، بهره‌‌‌مند شوند. با توجه به این مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز توانست با برنامه ریزی های لازم نسبت به اجرایی نمودن پروژه هایی همچون: طراحی و کنترل کیفی ساخت دو مجموعه آموزشی برق ساختمان و فرآوری کمپوست و تولید قارچ در کارگاه های برق و کشاورزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک اجرا نماید.

رستمی افزود: اجرای تبصره 75 این امکان را می دهد تا مراکز آموزشی که اقدام به تولید یا قبول سفارش، فروش محصولات تولیدی و عرضه خدمات می‌کنند، به گونه‌‌‌ای برنامه‌‌‌ریزی کنند که انجام این امر با برنامه‌‌‌های آموزشی آنها منطبق و هماهنگ بوده و باعث فعال شدن ظرفیتهای کارگاهی و آموزشی شوند.

سرپرست اداره کل استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:زمان اجرای پروژه طراحی و کنترل کیفی ساخت دو مجموعه آموزشی برق بمدت 3روز و فرآوری کمپوست و تولید قارچ بمدت 90 روز توسط مربیان مربوطه اجرا گردیده است.

حمیدرضا رستمی در سخنان پایان خود افزود: مربیان مراکز آموزشی موظفند با رعایت اهداف موردنظر که توجه به کیفیت آموزشی است نه صرفا کسب درآمد، در انجام سفارش یا تولید و خدمات حداکثر مشارکت مهارت‌‌‌آموزان را مورد توجه قرار دهند و میزان مشارکت مهارت‌‌‌آموزان با توجه به نوع کار، توسط مربی مربوطه تعیین و ثبت خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب تا جایی که خبر داریم هیچکدوم از مربی های فنی حرفه ای در مورد پرورش قارچ سواد کافی تدارند، با حرف و شعار دادن مدیر عامل و مدیر کل کسی با سواد نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا