سازمان نظام مهندسی

صدور پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی توسط نظام مهندسی

افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به جهاددانشگاهی استان زنجان اجازه داده می‌شود

صدور پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی، پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی برای آزمایشگاه خاک، آب، تغذیه گیاه جهاد دانشگاهی استان زنجان صادر شد.

بر اساس اعلام سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان زنجان و به استناد ماده (۲) قانون افزایش بهره‌ وری بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی، به جهاددانشگاهی استان زنجان اجازه داده می‌شود نسبت به بهره‌برداری از آزمایشگاه خاک‌ شناسی تشخیصی، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کند.

این آزمایشگاه می‌تواند خدماتی از قبیل نمونه‌برداری،آنالیز و تفسیر نتایج خاک، آب، کود شیمیایی و بافت گیاه را انجام دهد. انجام مطالعات خاک‌شناسی، ارزیابی زیست محیطی و مدیریت پسماند کشاورزی از دیگر خدمات این مرکز است.

این مرکز همچنین خدمات مشاوره‌ای در زمینه حاصل‌خیزی خاک و تغذیه گیاه، شیمی خاک و آبیاری محصولات زراعی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات ارائه می‌دهد. صدور پروانه بهره‌برداری خاک‌شناسی.

واحد آزمایشگاه خاک، آب، تغذیه گیاه و GIS جهاددانشگاهی استان زنجان سابقه ۴ ساله در حوزه انجام آزمون‌های تخصصی خاک، تفسیر نتایج آزمون خاک و توصیه کودی، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای گل‌خانه‌داران و زارعان استان را دارد. همچنین این مرکز مجری راه‌اندازی پرورش قارچ‌ خوراکی و دارویی گانودرما بوده و پژوهش‌هایی در حوزه کنترل شوری خاک، بیابان‌زدایی، تثبیت سرب، روی و کادمیوم در خاک و گیاه با استفاده از بیوچار را دارد.

گفتنی است واحد آزمایشگاه خاک، آب، تغذیه گیاه و GIS جهاددانشگاهی استان زنجان در محل جنب میدان شورا، مجتمع جهاددانشگاهی زنجان، طبقه همکف مستقر بوده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۳۰۳۵۲۳۰ و ۳۳۰۳۵۲۳۱ ارتباط برقرار کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا