اخبار عمومی و گزارش

طرح سرباز ماهر در مازندران اجرا می شود

مهارت آموزی ها در زمینه های کشاوری نظیر پرورش قارچ و گیاهان گلخانه ای می باشد.

طرح سرباز ماهر در مازندران اجرا می شود. سرهنگ ابراهیم نژاد معاون نیروی انسانی فرمانده انتظامی مازندران در حاشیه مراسم قدردانی از سربازان نمونه، بمناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: طرح ملی مهارت آموزی سربازان، راهکاری جدید در راستای بهبود روند خدمت سربازی، توسعه اقتصادی و تسهیلگری اشتغال بعد از خدمت است که در سطح استان در حال اجراست.

سرهنگ ابراهیم نژاد افزود: طرح سرباز ماهر یا مهارت آموزی مشمولانی که در حال گذران دوره خدمت هستند را برای داشتن شغلی مناسب و ورود به بازار کار آماده می‌سازند. اکثر این مهارت آموزی ها در زمینه های کشاوری نظیر پرورش قارچ و گیاهان گلخانه ای می باشد.

طرح سرباز ماهر، طرحی است که ستاد کل نیرو‌های مسلح با همکاری کمیته امداد امام خمینی، برای ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان در حین خدمت، همکاری می کند تا جوانان پس از دوران خدمت با سهولت بیشتری مشغول به کار شوند.

همچنین سربازان شرکت کننده در این دوره ها، مشمول بسته های تشویقی و امتیازات ویژه‌ای نظیر پرداخت تسهیلات اشتغال می شوند.

او با بیان اینکه طرح سرباز ماهر یا مهارت آموزی توسط آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود ادامه داد: از فروردین پارسال تاکنون حدود ۲ هزار و ۷۰۰ سرباز در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند و گواهینامه پایان دوره را دریافت کردند.

معاون نیروی انسانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: برای اشتغال این  افراد پس از پایان دوره خدمت سربازی، ۱۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

سرهنگ ابراهیم نژاد افزود: مهارت آموزی اشتغال سربازان در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله پرورش قارچ خوراکی، زنبورداری و صافکاری و نقاشی خودرو انجام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


مهارت آموزی پرورش قارچ در طول خدمت سربازی

سرهنگ ناصر طالبی فرمانده سپاه جهرم، از برگزاری کارگاه مهارت آموزی پرورش قارچ‌ های دکمه‌ ای و صدفی، در دوره خدمت سربازی، با حضور 21 نفر از کادر وظیفه سپاه جهرم، به مدت 5 روز در ناین ناحیه خبر داد و اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در جهت ارتقاء سطح دانش علمی و توانمند سازی کارکنان وظیفه به جهت اشتغال زایی و جذب بازار کار شدن ایشان بعد از خدمت مقدس سربازی، در سطح نیروهای مسلح برگزار میشود، برگزاری کارگاه های مهارت آموزی در رشته های مختلف می باشد.

فرمانده سپاه جهرم در ادامه بیان داشت: در طرح مهارت آموزی پرورش قارچ صدفی و دکمه ای که با همکاری اداره فنی حرفه ای و جهاد کشاورزی شهرستان جهرم، برگزار میشود، سربازان وظیفه بعد از گذراندن 36 ساعت کلاس آموزش تئوری و عملی، گواهی معتبر مهارت آموزی را دریافت می کنند.

سرهنگ طالبی افزود: دارندگان گواهینامه های دوره های مهارت آموزی می توانند با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی و سیستم بانکی کشور، اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ نمایند که شغل زود بازدهی می باشد.

منبع: خبرگزاری بسیج

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا