اخبار جهان در حوزه قارچ

فروش قارچ در دنیا در حال افزایش است!

قارچ ها پدیده های دنیای غذا هستند

فروش قارچ در دنیا در حال افزایش است و قارچ ها بیش از هر زمان دیگری در سراسر دنیا روی میزهای غذا دیده می شوند، زیرا مردم به دنبال کاهش مصرف گوشت و جایگزین های آن برای تقویت سلامت خود هستند. تحقیقات جدید نشان میدهد که چگونه مواد مغذی منحصر به‌ فرد موجود در قارچ ها می‌توانند برای سلامتی افرادی که با کلسترول بالا یا خطر زوال عقل دارند، مفید باشد.

فروش قارچ در دنیا رو به افزایش است. قارچ ها پدیده های دنیای غذا هستند! آنها نه گیاه هستند و نه حیوان، بلکه قلمرو بیولوژیکی خود را دارند؛ به این معنی که آنها مجموعه ای منحصر به فرد از ویتامین ها و مواد معدنی دارند که متخصصان تغذیه و محققان را هیجان زده کرده است.

 

جایگزین برای گوشت:

دانشمندان می‌گویند کاهش مصرف گوشت می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از گرم شدن زمین، کمک کند. همچنین به سبب بالا رفتن قیمت گوشت، بسیاری به دنبال کاهش میزان گوشت و غذاهای دریایی در منوی غذایی خود هستند.

 قارچ‌ ها می توانند جایگزین مناسب برای گوشت باشند!!!

قارچ بهترین جایگزین گوشت برای تامین پروتئین بدن فروش قارچ در دنیا
قارچ بهترین جایگزین گوشت برای تامین پروتئین بدن

تحقیقات همچنین نشان داده است که علاقه به تغییر و تنوع رژیم غذایی افراد را به کشف گزینه های گیاهی سوق می دهد. (نگرانی های اخلاقی یا زیست محیطی، محرک اصلی علاقه به جایگزین های گوشت بوده است.)
تغییر رژیم و برنامه غذایی و همچنین افزایش گیاهخواری سبب شده تا دیگر قارچ ها یک کالای لوکس نباشند، بلکه برای برخی افراد (به ویژه گیاهخواران) یک ماده غذایی اصلی باشند.

 

رشد بازار جهانی قارچ

طبق آمارهای جمع آوری شده ارزش بازار جهانی قارچ بین سال‌های 2012 تا 2020 حدود 25 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود این روند تا سال 2030 ادامه پیدا کند.
یکی دیگر از دلایل فروش قارچ در دنیا محبوبیت قارچ ها است که می‌توان آنها را به راحتی در کوچک‌ترین مقیاس‌ها پرورش داد. در سالهای اخیر پرورش قارچ در مقیاس های کوچک و همچنین بصورت خانگی افزایش چشمگیری داشته است که گواه این قضیه، گسترش کیت های خانگی کشت و پرورش قارچ می باشد.
یکی از پرطرفدارترین نوع پرورش خانگی قارچ ها، کشت و پرورش قارچ های اگزوتیک (قارچ هایی غیر از قارچ دکمه ای) است؛ در سالیان اخیر خیلی از افراد به عنوان شغل دوم یا یک شغل خانگی اقدام به پرورش این قارچ ها می نمایند. قارچ های اگزوتیک قیمت بالاتری دارند، بنابراین پرورش آنها به صرفه تر می باشد و همچنین رستوران ها نیز مشتری پر و پا قرص آنها هستند.

پیش بینی رشد بازار جهانی قارچ
پیش بینی رشد بازار جهانی قارچ

تغذیه مهم است

به گفته متخصص تغذیه دکتر فلاویا فایت مور، قارچ ها علاوه بر داشتن پروتئین، بافت و طعم مشابهی با گوشت ارائه می دهند و از دیدگاه آشپزی، قارچ‌ها به‌ عنوان جایگزین گوشت بسیار خوب عمل می‌کنند. آنها طعم اومامی (طعم مواد گوشتی) را می دهند و این باعث می شود غذا طعم بهتری پیدا کند.
دکتر فایت مور می‌گوید: اما هیجان‌ انگیزترین چیز در مورد قارچ‌ها، خواص و فواید منحصر بفرد آن‌ها برای سلامت بدن است.
در سال آخر از یک پروژه سه ساله، دکتر فایت مور در حال گردآوری شواهدی است که نشان می‌دهد قارچ‌ها باید کجای دستورالعمل‌ ها و رژیم های غذایی قرار بگیرند.

قارچ ها سرشار از کیتین هستند که آنها را گوشتی می کند و منبع خوبی از فیبر غذایی نیز هستند. آنها همچنین حاوی بتا گلوکان هستند که کلسترول خون را کاهش می دهند.
قارچ ها اگر به مدت 10 دقیقه در معرض نور خورشید قرار گیرند می توانند ویتامین D را جذب کنند، که آنها را به یکی از معدود غذاهایی تبدیل می کند که به طور طبیعی حاوی این ویتامین هستند.
تحقیقات جدید در حال بررسی این موضوع است که آیا آنتی اکسیدان اسید آمینه ارگوتیونئین موجود در قارچ می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد و حافظه را بهبود بخشد؟؟
این سازمان تحقیقاتی در حال انجام یک کارآزمایی بالینی فاز دوم برای تعیین اثرات فرم بیوسنتزی ارگوتیونئین بر عملکرد شناختی در جمعیت عمومی است.

 

 

قارچ برای زوال عقل

نائومی کاکوشکه، دانشمند تحقیقاتی ارشد می‌گوید: مجموعه تحقیقاتی جدیدی در حال انجام است که نشان می‌دهد مصرف قارچ ممکن است با سلامت مغز مرتبط باشد. بنا بر نتایج این تحقیقات کسانی که سه مرتبه در هفته قارچ را در وعده های غذایی خود می گنجانند تا 75% ریسک دچار شدن به زوال عقل را کاهش می دهند.

خواص قارچ خوراکی برای پیشگیری از زوال عقل
خواص قارچ خوراکی برای پیشگیری از زوال عقل – کسانی که سه مرتبه در هفته قارچ را در وعده های غذایی خود می گنجانند تا 75% ریسک دچار شدن به زوال عقل را کاهش می دهند.

قارچ حاوی اجزایی مانند ارگوتیونئین است که تصور می شود به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی عمل می کند؛ مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ارگوتیونئین با افزایش سن و در برخی افراد کاهش می‌یابد. این تحقیق همچنین مصرف بیشتر قارچ را با نرخ کمتر زوال عقل مرتبط کرده است.

دکتر کاکوشکه می‌گوید که ترکیب ارگوتیونئینی که مورد آزمایش قرار می‌گیرد، به گونه‌ای ساخته شده است که حاوی یک ماده باشد که از قارچ مشتق نشده است. ما به دنبال مزایای مصرف روزانه ارگوتیونین برای عملکرد شناختی در افرادی هستیم که مشکل کاهش حافظه را دارند.
علاوه بر مزایای شناختی، کیفیت خواب، خلق و خو و تغییرات در نشانگرهای بیوشیمیایی (خون) را نیز اندازه گیری خواهیم کرد.
آقای سستوکاس، که حدود 4 سال است قارچ پرورش می دهد، می گوید که فواید قارچ برای سلامتی آن چیزی است که او را به پرورش قارچ علاقه مند کرده است.
او می‌گوید: «این واقعیت که قارچ یال شیر ظاهراً فوایدی برای جبران زوال عقل دارد یا حداقل آن را برای مدتی به تأخیر می‌اندازد، تا حدودی جذب آن شدم. مادر من هم به این بیماری دچار شده است. فکر می کنم همه در اطراف خود کسی را می شناسند که زوال عقل داشته است.» فروش قارچ در دنیا رو به افزایش است.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: abc

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا