اخبار جهان در حوزه قارچ

7 میلیون دلار برای مبارزه با آفات قارچ

تشکیل تیمی از پژوهشگران دانشگاهی برای کنترل آفات و بیماری های قارچ خوراکی

تصویب بودجه کلان برای مبارزه با آفات قارچ در مزارع کشور آمریکا. پنج کالج معتبر در ایالات متحده، به رهبری دانشگاه پن استیت، پروژه ای 4 ساله را تحت عنوان “تمرکز بر استراتژی‌ های جدید مدیریت آفات و بیماری‌ها، برای مزارع قارچ ایالات متحده” انجام میدهند.

هدف این پروژه بررسی راه حل های ارائه شده توسط کشاورزان قارچ، برای توسعه ابزارهای جدید مدیریت و کنترل آفات و بیماری ها در مزارع قارچ، می باشد که توسط مؤسسه ملی غذا و کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده، با تامین بودجه 7 میلیون دلاری، حمایت میشود.

وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت که این پروژه بخشی از یک تلاش جدید برای حمایت بیشتر از کشاورزان آمریکایی در بخش محصولات غذایی و افزایش رقابت پذیری محصولات آنها برای ایجاد بازارهای جدید و تسریع در رفع مشکلات موجود، می باشد. آنها همچنین قصد دارند فرصت‌های جدیدی را برای توسعه دهندگان، مالکان مزارع و کسانی که میخواهند به صنعت تولید قارچ وارد شوند، ایجاد کنند.

 

تیم تحقیقاتی پروژه مبارزه با آفات قارچ

این پروژه 4 ساله که توسط دانشگاه پن استیت رهبری می‌شود، شامل فعالیت های مطالعاتی محققان و کارشناسان منتخب از 5 دانشگاه است. این تیم متشکل از متخصصان مختلف با تخصص گسترده از جمله آسیب شناسی گیاهان، علوم کامپیوتر، مهندسین کشاورزی (تخصص در تولید قارچ) و اقتصاد دانان است.

اعضای همکار تیم شامل 5 آسیب شناس، 3 دانشمند کامپیوتر، 2 دانشمند قارچ، 2 حشره شناس، یک متخصص ژنتیک گیاهان، یک شیمیدان محصولات طبیعی، 2 اقتصاددان و یک کارشناس تولید قارچ هستند که همگی در صنعت پرورش قارچ، تخصص و تجربه دارند.

از دیگر محققان ایالت پن که در این پروژه مشارکت دارند، می توان به مایکل ولفین، استادیار پژوهشی حشره شناسی اشاره کرد. جان پکیا، دانشیار پژوهشی و مدیر آزمایشگاه تولید بذر قارچ؛ کارولی بول، استاد سیستماتیک باکتریایی و آسیب شناسی گیاهی و میکروبیولوژی محیطی؛ سوریندر چوپرا، استاد ژنتیک ذرت؛ ماریا گورگو-گوروویچ، کوین هاکت، استادیار اکولوژی میکروبی؛ جاشوا کلوگ، استادیار علوم دامپزشکی و زیست پزشکی؛ شیرین قطره‌ سامانی، استادیار گروه مهندسی کشاورزی و بیولوژیک؛ میخائیل کانتور، استادیار پژوهشی؛ و فابریسیو ویرا، محقق فوق دکتری، اشاره کرد و نام برد.

این پروژه همچنین شامل همکارانی در دانشگاه دلاور، دانشگاه فلوریدا، دانشگاه لیهای و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا Monterey-Bay، Seaside خواهد بود.

پروژه تحقیقاتی مبارزه با افات و بیماری های صنعت پرورش قارچ
پروژه تحقیقاتی مبارزه با افات و بیماری های صنعت پرورش قارچ

روند پروژه مبارزه با بیماری های قارچ

دیوید بیر(David Beyer)، متخصص قارچ در کالج علوم کشاورزی و مدیر این پروژه، در مورد این کمک هزینه میگوید: آفات، حشرات، کپک ها و بیماری های ویروسی، مشکلات عمده در مزارع قارچ هستند که تخمین زده میشود که هر ساله باعث از بین رفتن 10 تا 15 درصد از محصولات قارچ در ایالات متحده می شوند.

این عوامل یک مشکل مهم برای پرورش دهندگان قارچ در آمریکای شمالی است و گزینه های مدیریتی نیز محدود است. تولیدکنندگان سنتی و ارگانیک نیاز فوری به فناوری جدید، آموزش علوم پایه و استراتژی‌های مدیریتی برای آفات و بیماری های باکتریایی، ویروسی و قارچی دارند.

وی میگوید: سرمایه‌گذاری‌های اولیه این پژوهش توسط شرکت قارچ جورجی انجام شده که انجام این مطالعه را برای کالج امکان‌پذیر کرده است، و حالا تزریق این بودجه از طرف وزارت کشاورزی روند انجام پروژه تحقیقاتی مبارزه با آفات قارچ را بسیار تسهیل خواهد نمود. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم که چگونه این کمک مالی از پرورش دهندگان قارچ در پنسیلوانیا و فراتر از آن (کل کشور) حمایت خواهد کرد.

پرورش قارچ

آفات و بیماری های قارچ

به گفته این تیم تحقیقاتی، در حال حاضر چندین تهدید برای محصولات مزارع قارچ وجود دارد.

هر دو مگس فورید و مگس سیارید آفات گسترده ای هستند که خسارات زیادی به بار می آورند. بیماری های کپک سبز تریکودرما، حباب خشک، کپک مودار و کپک تار عنکبوتی، پاتوژن های(بیماری) قارچی اصلی هستند که مزارع قارچ را به چالش می کشند. علاوه بر این، لکه های باکتریایی و ویروس ایزومتریک لا فرانس (LFIV)، بیماری هایی هستند که مشکلات مکرر در مزارع قارچ به وجود می آورند و باعث ضضر و زیان کشاورزان این حوزه میشوند.

 

اهداف پروژه

با این کمک مالی جدید، محققان اقدامات متعددی را برای مقابله با این تهدیدها انجام خواهند داد. آنها ابزارها و استراتژی‌های جدیدی را با Cropsmarts، مجموعه‌ای از برنامه‌های وب و موبایل که قبلاً توسط استیو هاینز، استاد تدریس علوم اطلاعات و فناوری در ایالت پن و محقق اصلی پروژه فعلی توسعه داده شده بود، توسعه و ادغام خواهند کرد.

دیوید بیر در اینباره میگوید: در این پروژه، هدف ما توسعه بیشتر سامانه Cropsmarts با ایجاد یک اکوسیستم اطلاعاتی با کیفیت بالا است که در آن حسگرهایی از انواع مختلف در اتاق‌های پرورش قارچ مستقر می‌شوند تا به ضبط خودکار داده‌های مربوط به پارامترهای مدیریت آفات قارچ کمک کنند.
این فناوری‌ها برای انجام کشاورزی هوشمند، برای بسیاری از انواع محصولات کشاورزی دیگر به کار گرفته شده‌اند، اما تاکنون تحقیقات و تلاش نسبتا کمی برای بکارگیری تکنولوژی در صنعت قارچ انجام شده است.

 

مگس سیارید و مگس فورید مهمترین آفات پرورش قارچ
مگس سیارید و مگس فورید مهمترین آفات پرورش قارچ

این تیم همچنین ابزارهای جدید مدیریت یکپارچه آفات را برای کنترل جمعیت مگس ها طراحی خواهد کرد که با تغذیه از قارچ و گسترش بیماری، محصولات را تهدید می کند.
این سیستم مدیریتی هوشمند، شامل استفاده از یادگیری ماشینی برای توسعه یک ابزار جدید مبتنی بر بینایی کامپیوتری برای نظارت بر مگس‌های phhorid و sciarid می‌شود که تشخیص مگس را دقیق‌تر و در دسترس کشاورزان می‌کند.
محققان همچنین روش‌های جدیدی را برای کنترل جمعیت مگس‌ها، مانند استفاده از نماتدها و کنه‌ها برای کاهش لارو مگس‌ها در محصولات کشاورزی و آزمایش اثربخشی حشره‌کش‌های مختلف بر روی مگس‌های بالغ، بررسی و توسعه خواهند داد.

 

هدف تیم پروژه نیز توسعه ابزارها و استراتژی‌های آزمایش بهتر برای تشخیص ویروس LFIV در محصولات قارچ و درک بهتر نحوه تأثیر ویروس بر قارچ‌ها در شدت‌های مختلف عفونت است.
بیر میگوید که یک چالش رایج برای پرورش دهندگانی که با LFIV سروکار دارند این است که قارچ های آلوده به ویروس ممکن است علائمی را نشان دهند یا نداشته باشند؛ بنابراین کاهش عملکرد در تولید محصول و تاخیر در تولید قارچ ممکن است با مشکلات دیگر اشتباه گرفته شود.

وی اضافه میکند: از آنجایی که تعداد کمی از آزمایشگاه‌ها آزمایش ویروس LFIV را انجام می‌دهند، بنابراین تعداد کمی از تولیدکنندگان نیز نمونه‌هایی را برای تأیید ویروس ارسال می‌کنند. در حال حاضر هیچ روشی برای تعیین کمیت میزان ویروس در بافت قارچ در دسترس نیست، به ویژه زمانی که ویروس ممکن است به میزان متوسط ​​یا کم وجود داشته باشد.
بنابراین محققان در این پروژه قصد دارند یک پروتکل حساس برای شناسایی و تعیین کمیت ویروس در فراوانی کمتر برای ادغام در خدمات تشخیصی ایجاد کنند.

بیماری های قارچ پرورشی (حباب خشک - بیماری عنکبوتی - حباب تر - کپک سبز)
بیماری های قارچ پرورشی (حباب خشک – بیماری عنکبوتی – حباب تر – کپک سبز)

 

آنها همچنین قرار است تا استراتژی‌هایی را برای بخارپز کردن سالن پرورش پس از کشت، بصورتکارآمدتر و با صرف انرژی کمتر، تبیین کنند. (بخار دادن یا در اصطلاع پختن سالن یکی از موثرترین راه ها برای پیشگیری از بیماری ها و مخصوصا از بین بردن مگس های قارچ می باشد)
همچنین راهکار و استراتژی‌هایی برای مبارزه با لکه‌های باکتریایی را بررسی خواهند کرد. پتانسیل استفاده از فلاونوئیدهای سورگوم به عنوان آفت‌کش‌های زیستی و استراتژی‌هایی برای مبارزه با لکه‌های باکتریایی  و بیماری که می‌تواند به قارچ‌ها آسیب برساند و محصول را کاهش دهد، در دستور کار این پروژه تحقیقاتی 4 ساله قرار دارد.

 

باید دید تا موفقیت پروژه مبارزه با آفات قارچ و بیماری ها، تا چه اندازه خواهد بود و چه دستاوردهایی برای صنعت پرورش قارچ خواهد داشت. بر اساس گزارش موسسه قارچ آمریکایی، مزارع قارچ ایالات متحده از بیش از 21000 شغل و 864 میلیون دلار درآمد برای شاغلین این صنعت دارد،؛ همچنین صنعت پرورش قارچ در آمریکا 3.3 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک می کنند.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: www2.lehigh.edu و www.psu.edu

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید و از تحولات روز جهان باخبر شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا