اخبار جهان در حوزه قارچ

قوانینی برای حمایت از پرورش دهندگان قارچ در سنای آمریکا

جان فترمن و باب کیسی سناتورهای ایالت پنسیلوانیا، همراه با گروهی از سناتورهای هر دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا، طرح لایحه قانون حمایت از پرورش دهندگان قارچ را معرفی کردند که وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) را ملزم به ارائه بیمه محصول، برای پرورش دهندگان قارچ، می کند.

این بیمه محصول به جهت حمایت از پرورش دهندگان و حفظ سودآوری کسب و کارها در مقابل مشکلات و تهدیدات تولید مانند آب و هوای نامناسب و آفات و بیماری های قارچ، خواهد بود. اگر این طرح بصورت قانون تصویب شود، اولین گام به سوی ارائه بیمه محصولات کشاورزی تحت حمایت دولت فدرال برای حمایت از کشاورزان خواهد بود.

این لایحه توسط جان فترمن و باب کیسی به همراه کریسی هولاهان و دن مایزر تدوین و برای رای گیری ارائه شده است.

ایالت پنسیلوانیا بیش از هر ایالتی در این کشور آمریکا، قارچ خوراکی تولید می‌کند، به طوری که بیش از نیمی(60%) از تولید قارچ ایالات متحده در شهرستان چستر انجام می‌شود، که منجر شده به این شهر لقب «پایتخت قارچ جهان» را بدهند. صنعت تولید و پرورش قارچ یک محرک اقتصادی قوی برای ایالت پنسیلوانیا  و کشور آمریکا است که مجموع گردش اقتصادی حاصل از آن بیش از 1.1 میلیارد دلار است و بیش از 10هزار موقعیت شغلی را ایجاد می کند.

 

باب کیسی و جان فترمن
باب کیسی (چپ) و جان فترمن (راست) نمایندگان ایالت پنسیلوانیا

جان فترمن در رابطه با طرح این لایحه می گوید: بیمه های کشاورزی باید برای تولیدکنندگان محصولات ویژه، بهتر عمل کند. ما یک سیستم موفق بیمه کشاورزی در کشور داریم، اما زمان آن فرا رسیده است که بیمه محصولات کشاورزی را نیز برای کشاورزان ارئه دهیم. این کاملاً منطقی است که پرورش دهندگان قارچ باید تحت پوشش بیمه محصولات قرار گیرند. قارچ یکی از مهمترین و حیاتی ترین محصولات ایالت پنسیلوانیا است و کشاورزان سخت کوش در این صنعت شایسته این پوشش هستند.

باب کیسی میگوید: کشاورزان شهرستان چستر، 60 درصد از کل قارچ های تولید شده در ایالات متحده آمریکا را پرورش می دهند. بیش از 9400 نفر دراین شهر به پرورش قارچ بمشغول هستند، اما این کشاورزان نمی توانند مانند دیگر تولیدگنندگان به بیمه محصولات دسترسی داشته باشند. قانون حفاظت از کشاورزان قارچ با ایجاد راه حل هایی برای محافظت از معیشت آنها در برابر آسیب های غیرقابل اجتناب، مسیر را برای کشاورزان قارچ ایالت پنسیلوانیا هموار می کند.

 

کریسی هولاهان گفت: وقتی با پرورش دهندگان قارچ در شهرستان چستر صحبت می کنم، آنها اغلب به عوامل مخربی اشاره می کنند که بر مزارع آنها تأثیر می گذارد. آفاتی مانند مگس قارچ فورید و مگس اسکیارید یا مگس سیارید قارچ فقط در سالن های پرورش قارچ یافت می شوند و می توانند پاتوژن های قارچی را حمل کنند که می توانند کل محصولات را از بین ببرند. قانون حمایت از کشاورزان قارچ اولین گام در این فرآیند است تا اطمینان حاصل شود که کشاورزان ما در هنگام مواجهه با این خطرات غیرقابل پیش‌بینی محافظت می‌شوند و اطمینان لازم را برای ایمن بودن کسب ‌و کارشان ارائه می‌دهد. بسیاری از این مزارع از طریق نسل‌ های گذشته خانواده‌ به صاحبان فعلی منتقل شده‌اند، و ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها از حمایت‌های مورد نیاز برخوردار هستند و همچنان به سیستم‌های غذایی و اقتصاد کشاورزی ما کمک می‌کنند.

کریسی هولاهان در مزرعه پرورش قارچ
کریسی هولاهان نماینده سنای آمریکا در حال بازدید از مزرعه پرورش قارچ
کریسی هولاهان در مزرعه پرورش قارچ
کریسی هولاهان در مزرعه پرورش قارچ

 

دن مایزر گفت: ایالت پنسیلوانیا تولیدکننده شماره یک قارچ خوراکی در کشور است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشاورزان ما از حمایت های لازم برای تهدیدهای مختلف وارده بر محصولات خود، برخوردار هستند و مطمئن شویم که در صورت مواجهه با شرایط غیرقابل پیش بینی، می توانند از حمایت بیمه بهرمند شوند. این قانون اولین قدم ما در پیشرفت این موضوع است که آیا تمدید بیمه محصول برای پرورش دهندگان قارچ، سبب موفقیت بلندمدت آنها می شود یا خیر، و من خوشحالم که از این لایحه ارائه شده در قانون حمایت از کشاورزان قارچ، حمایت می کنم.

 

ریچل رابرتز رئیس موسسه قارچ آمریکایی، می‌گوید که قارچ ها موجوداتی منحصر به فرد هستند و متفاوت هستند؛ برای محیا کردن شرایط پرورش آنها باید از اکوسیستم بیش از 30 محصول جانبی کشاورزی دیگر استفاده شود. آنها یک پروتئین منحصر به فرد مغذی با خواص پیشگیری کننده از بیماری می باشند.

راشل رابرتز رئیس موسسه قارچ آمریکا
ریچل رابرتز رئیس موسسه قارچ آمریکا

به گفته وی قارچ ها محصول شماره 1 در ایالت پنسیلوانیا هستند؛ قارچ ها یک محصول فاسد شدنی هستند و با توجه به دوره کوتاه ماندگاریشان امکان صادر شدن به خارج یا وارد شدن به کشور را ندارند. پرورش دهندگان قارچ در سراسر کشور با چالش های خاصی برای پرورش قارچ ها روبرو هستند. قارچ ها دارای ویژگی های رشد منحصر به فرد و همچنین تهدیدات مانند آفت ها و بیماری ها هستند که فقط قارچ ها را هدف قرار داده و آسیب پذیر می کنند. پرورش دهندگان قارچ برای زنده ماندن کسب و کار خود، مانند بسیاری از بخش های دیگر کشاورزی، به دنبال سهم عادلانه ای از حمایت های دولتی هستند و انتظار دارند تا کمک های لازم را از USDA (وزارت کشاورزی ایالات متحده) دریافت کنند.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: dailylocal.com

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا