اخبار جهان در حوزه قارچ

بازگشت نمایشگاه قارچ های وحشی

نمایشگاه Northwest Mushroomers Association

انجمن قارچ شمال غرب، سی و یکمین دوره نمایشگاه قارچ های وحشی (NMA) را شنبه و یکشنبه 21 و 22 اکتبر، در دانشگاه واشنگتن غربی برگزار کرد.

این نمایشگاه پس از وقفه ای 4 ساله به دلیل همگیری بیماری کرونا برگزار گردید. برنامه های این نمایشگاه شامل دوره آموزشی شناسایی قارچ، آشنایی با خواص قارچ ها و … بود که توسط قارچ شناسان حرفه ای یا محققان قارچ، ارائه گردید.

بیش از 200 نوع قارچ وحشی به عنوان خوراکی، سمی یا بی ارزش در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شوند و آموزش های لازم در رابطه با آنها داده خواهد شد؛ همچنین قارچ‌شناسان متخصص برای پاسخگویی به سوالات شما و همچنین شناسایی قارچ هایی که بازدیدکنندگان می آورند، حضور خواهند داشت (بازدیدکنندگان می توانند قارچ ها را از باغ یا جنگل بچینند تا کارشناسان آنها را شناسایی کنند).
همچنین گلسنگ ها و دیگر امور مرتبط با قارچ نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

قارچ‌شناسان متخصص برای پاسخگویی به سوالات و همچنین شناسایی قارچ هایی که بازدیدکنندگان می آورند، حضور خواهند داشت
قارچ‌شناسان متخصص برای پاسخگویی به سوالات و همچنین شناسایی قارچ هایی که بازدیدکنندگان می آورند، حضور خواهند داشت

 

در این نمایشگاه قارچ شناسان و محققاق مشهوری شامل: نوح سیگل، لنگدون کوک (نویسنده کتاب شکارچیان قارچ)، آلیسون پولیو، دنیل وینکلر، شانون آدامز و رن هاجنز به سخنرانی و برگزاری دوره های آموزشی فشرده خواهند پرداخت.

ورودیه این نمایشگاه برای بزرگسالان 10 دلار، برای دانش آموزان و سالمندان 7 دلار و برای اعضای NMA مبلف 5 دلار می باشد؛ همچنین این نمایشگاه برای کودکان زیر 12 سال رایگان است.

 

ویدیویی کوتاه از نمایشگاه

 

جک وایتز، نایب رئیس انجمن قارچ درباره این نمایشگاه گفت: ما سعی می کنیم تا در این نمایشگاه مردم را نسبت به قارچ ها آگاه تر کنیم تا تجربه خوبی از این نمایشگاه و قارچ های وحشی داشته باشند؛ بیشترین تلاش ما این است تا مردم با دانسته‌های بیشتری از زمانی که وارد نمایشگاه میشوند، آن را ترک کنند.

نمایشگاه قارچ وحشی از زمان آغاز به کار یک سنت سالانه بوده است، اما این 4 سال اخیر برای گروه بسیار سخت بود زیرا  همهگیری بیماری کووید 19 باعث وقفه در تمامی امور شد.

وایتز، که از سال 2001 به عضویت این انجمن درآمده است، پیش از آن یک جوینده قارچ بوده است. وی درباره خود میگوید که از زمان پیوستن به انجمن قارچ شمال غربی، پیشرفت زیادی کرده است.
من جنبه های حضور میدانی و آموزشی را دوست دارم و برای من هیجان انگیز می باشد. از زمانی که وارد این انجمن شده ام، 13 قارچ پیدا کردم(کشف کردم) که ناشناخته بودند و برای علم جدید هستند.

نمایشگاه قارچ های وحشی
بیش از 200 گونه قارچ وحشی در این نمایشگاه وجود دارد

 

 

فرد رودز، استاد زیست‌شناسی سابق در دانشگاه وسترن و یکی از اعضای انجمن، شناسایی قارچ‌ها را فرآیندی توصیف کرد که برای تسلط بر آن نیاز به تجربه فراوان و تمرین دارد.

وی میگوید: هیچ راه آسانی برای تشخیص قارچ خوراکی در مقابل قارچ سمی وجود ندارد. شما باید قارچ ها بصورت علمی و کامل بشناسید و کسب تجربه کنید؛ همچنین همیشه باید احتیاط کنید.

رودز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و در مورد گلسنگ دوره آموزش اجرا می کند، که همچنین جنبه تعاملی آوردن نمونه هایی برای شناسایی را دارد. گلسنگ ترکیبی از قارچ ها و جلبک ها با حدود 3600 گونه مختلف در سراسر آمریکای شمالی است. علاوه بر گلسنگ، این نمایشگاه دارای انواع میزهای مختلف برای سایر هاگ ها و قارچ ها است.
او اضافه می کند: اگر مردم به لجن ها علاقه مند هستند، میز قالب لجن نیز در نمایشگاه وجود دارد.

رودز همچنین درباره یکی از اهداف این نمایشگاه میگوید: شما فکر می کنید قارچ هایی که در جنگل می بینید منبع نامحدودی هستند اما اینطور نیست! یکی از اعداف ما در این نمایشگاه آموزش درست قارچ چینی در طبیعت است بدون اینکه به آن آسیب بزنید و باعث از بین رفتن منابع شوید. ما باید یاد بگیریم با طبیعت مهربان باشیم و اخلاقی برخورد کنیم همانگونه که طبیعت با ما مهربان است.

نمایشگاه قارچ های وحشی

 

در این نمایشگاه کلوپ ها و انجمن های کوچک نیز حضوور دارند و فعالیت های خود را دنبال می کنند. مثلا برای دانشجویانی که به قارچ‌ها و جستجوی غذا در طبیعت علاقه دارند، باشگاه طبیعت گردی WWU مکان خوبی برای دنبال کردن این کنجکاوی است.

کیرا پارنل، رئیس باشگاه میگوید: آموزش به دیگران درباره دنیای اطرافتان یک تجربه جالب است. پیدا کردن قارچ و غذا از طبیعت واقعا هیجان انگیز و سرگرم کننده خواهد بود.

انواع قارچ نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد
انواع قارچ نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد

این باشگاه که سه‌شنبه‌ها ساعت 4 بعد از ظهر در کلاس درس بیرون در مزرعه Outback تشکیل می‌شود، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با خیال راحت دنیای غذاهای طبیعی و وحشی را کشف کنند. فرقی نمی‌کند قارچ، توت یا ماهی، انواع غذاهایی که در طبیعت قابل جمع آوری است در این باشگاه و دوره های آموزشی ان پوشش داده خواهد شد.

پارنل میگوید: بخشی از آن برای من و بسیاری از دانشجویان این است که غذا واقعاً گران است، به ویژه قارچ ها و میوه های وحشی. خیلی خوب است که بتوانید خودتان بروید و غذایتان را تهیه کنید و هزینه ها را کاهش دهید.

برگزاری کنفرانس و دوره های آموزشی درباره قارچ ها
برگزاری کنفرانس و دوره های آموزشی درباره قارچ ها در طول نمایشگاه

 

رودس گفت: “شما فکر می کنید تعداد قارچ هایی که در جنگل می بینید منبع نامحدودی است، اما اینطور نیست.” بنابراین ما باید با مهربانی با آن رفتار کنیم. یعنی هر چیزی را که می‌بیند نگیرد، بلکه به جمع‌آوری اخلاقی عمل کند.»

وایتز با این احساس موافق است و هنگام جستجوی غذا مراقب تأثیر خود بر محیط زیست است.

وایتز گفت: “رابطه ما با هر چیز دیگری که در اینجا زندگی می کند، باید آن را بهبود بخشیم.” “وقتی برای جستجوی قارچ بیرون می روم، می خواهم تقریباً غیرممکن باشد که ببینم آنجا بودم.”

 

در پایان تصاویری از این نمایشگاه قارچ های وحشی را ملاحظه میفرمایید:

"نمایشگاه

قارچ آمانیتا موسکاریا معروف یه قارچ مگس
قارچ آمانیتا موسکاریا معروف یه قارچ مگس – معروف ترین مجیک ماشروم
قارچ خوراکی مغاک یا ژولیده بیابان
قارچ خوراکی مغاک یا ژولیده بیابان

یکی از سالن های نمایشگاه قارچ وحشی

نمایشگاه قارچ های وحشی

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: westernfrontonline.com و psms.org

 

تمامی اخبار جهان مربوط به قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا