اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

چین در حال تسخیر بازار قارچ اسپانیا

رقابت چین با اسپانیا بر ای تصاحب بازار قارچ اروپا

شرکت چینی Qihe Biotech ، قراردادی برای کشت و پرورش قارچ خوراکی در منطقه فرولترا، یکی از دهستان‌های اسپانیا در استان لاکرونیا با شهرداری این منطقه منعقد نموده است، تا با کمک فناوری‌های نو و انرژی‌های تجدیدپذیر این منطقه را در زمینه تولید قارچ مستقل و سرآمد کند. به نظر می‌رسد این آغاز تسخیر بازار قارچ اسپانیا و اروپا توسط چین باشد.

این دهستان بعد از مدتها بحث و بررسی برای شناسایی مناسب‌ترین محل برای کشت قارچ خوراکی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر لجستیکی انتخاب شده است. وجود اسکله‌های منطقه به علت ارتباط راحت با شرکت ترکیه‌ای Yilport می‌توانند بخش صادرات قارچ را تسهیل کنند و به همین دلیل در ماه‌های آینده شرکت Bergondo که مسئول بارگیری و تخلیه و ذخیره سازی کالا است در منطقه مستقر خواهد شد.

تسخیر بازار قارچ اسپانیا توسط چین

قارچ برای اروپا

تصمیم این شرکت چینی Qihe Biotech ، برای استقرار خود در اسپانیا و به طور خاص در منطقه فرولترا تصادفی نیست. درست است که در حال حاضر این شرکت مشکلی در صادرات محصول خود به اروپا ندارد، اما او می‌خواهد حجم وسیع‌تری از بازار را پوشش دهد و اسپانیا نقطه شروع خوبی برای تصاحب بازار اروپا است.

این شرکت علاوه بر داشتن دو کارخانه تولیدی در چین در شهرهای شوانکان و وانچانگو،  یک کارخانه در ژاپن در استان چیبا، و سه کارخانه در ایالات متحده، در آتلانتا، سیاتل و نیوجرسی دارد. حالا این یک جهش به قلب اروپا است. اینجا نیز قرار است مانند سایر کارخانجات به تولید قارچ‌های شیتاکه، صدفی و شاه صدف بپردازد و محصولات جانبی متعددی را نیز متناسب با بازار تولید و عرضه نماید.

تسخیر بازار قارچ اسپانیا توسط چین

اداره بندر توسط چینی‌ها

بندر Ferrol-San Cibrao نقش کلیدی در تاسیس آینده شرکت چینی در منطقه فرولترا ایفا می‌کند. به همین دلیل روز گذشته، رئیس این بندر ، فرانسیسکو بارئا، با همتای خود از شرکت آسیایی، جوآنچانگ سو، و با نمایندگان آتیوم لجستیک جلسه‌ای برگزار کرد تا برنامه‌های این شرکت در منطقه را به تفصیل تجزیه و تحلیل کند.

بارئا ادعا کرده که استقرار این شرکت در این منطقه فرصتی طلایی است که ما نمی‌توانیم از دست بدهیم و از رئیس جمهور نیز برای دریافت زمین‌های صنعتی بیشتر در منطقه برای ترویج تأسیس شرکت‌های جدید درخواست کمک نمود. نشانه‌ها همگی حاکی از آن است که بازار قارچ اسپانیا در حال فتح شدن توسط چینی هاست.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا