اخبار جهان در حوزه قارچ

مدرسه قارچ جادویی در آمریکا

دانش‌آموزان ایالت اورگان در مدرسه قارچ جادویی را خواهند شناخت!

دانش‌آموزان ایالت اورگان مدرسه قارچ جادویی را خواهند شناخت! آنها اکنون می‌توانند برای تسهیل تجربه سیلوسایبین، به عنوان مددیار در مدارس آموزش ببینند و مجوز بگیرند.

در سال 2020، ایالت اورگان با تصویب لایحه Measure 109، اولین ایالت آمریکا لغب گرفت که استفاده از ماده روانگردان سیلوسایبین را تحت نظارت، برای افراد بالای 21 سال قانونی کرد.

مددیار درمان با قارچ جادویی

بر این اساس افرادی نظیر ماماها، پرستاران، کارکنان آسایشگاه، مربیان و … برای تبدیل شدن به “مددیار درمان با قارچ جادویی”، در دوره های آموزشی شرکت کرده و مجوز دولتی مددیاری بگیرند. مددیاران یا تسهیگران درمان، وظیفه دارند تا طی زمانی که شخص تحت تاثیر مواد روانگردان موجود در قارچ های جادویی قرار دارد، به عنوان همراه در کنار وی بوده و از شخص محافظت نمایند تا خطری برایش به وجود نیاید.

در ایالت اورگان 19 مرکز خدماتی برای ارائه قارچ های جادویی روانگردان، به عنوان دارو به متقاضیان وجود دارد؛ دانش آموزان نیز برای کار کردن در این مراکز به عنوان مددیار (تسهیل‌گر)، باید ابتدا در یک برنامه آموزشی به رسمیت شناخته شده توسط دولت، ثبت نام کنند و برای دریافت مجوز آموزش ببینند.

مددیار یا تسهیگر درمان با قارچ جادویی
مددیار یا تسهیلگر، در طول دوره درمان در کنار بیمار خواهد بود

آموزش درمان با قارچ جادویی

برنامه ارائه شده توسط شرکت InnerTrek، اولین برنامه آموزشی بود که برای دریافت مجوز، توسط دولت تأیید و به رسمیت شناخته شد. بر اساس توافق این شرکت با آموزش و پرورش ایالت اورگان، قرار است تا این آموزش ها بصورت فوق‌برنامه، برای دانش آموزان متقاضی در مدرسه محل تحصیل برگزار گردد.

این برنامه آموزشی برای دریافت مجوز مددیاری، 6 ماه طول می کشد. شامل یادگیری آنلاین و حضوری 120 ساعت آموزش تئوری و 40 ساعت تمرین عملی است. مددیاران باید بیاموزند تا با طیف وسیعی از افراد مبتلا به ناراحتی های روانی مواجه شوند و در مقابل هرکدام، واکنش مناسب نشان دهند.

مشریان قارچ‌های جادویی ممکن است دچار بیماری هایی نظیر: استرس، اضطراب پس از سانحه، افسردگی، ترما، اعتیاد و یا غم و اندوه باشند. پس در مواجهه با انواع مجیک ماشروم ممکن است رفتار متفاوت داشته باشند. یک تسهیلگر باید بتواند بصورت کامل همه جور مشتری را پشتیبانی نماید. همچنین آنها باید بتوانند تا در مواقع اضطراری نظیر اوردوز(overdose) یا سفرهای بد(فاز منفی)، بیمار را نجات دهند.

این برنامه آموزشی یک سرمایه گذاری بزرگ برای دانش‌آموزان است تا بتوانند بعد از گذراندن آن برای خود کسب درآمد کنند. آنها این فرصت را دارند تا در مدرسه قارچ جادویی را بشناسند و از آن درآمد بدست آورند.
شهریه این دوره آموزشی در مجموع 8900 دلار است که شاید زیاد به نظر برسد، اما درآمد حاصله از این کار نیز خوب است و این هزینه را جبران خواهد کرد. درآمد هر دوره درمان برای مددیار، که شامل چند جلسه است، بسته به شرایط بین 1600 تا 2800 دلار میباشد. با علاقه روزافزون مردم برای درمان با قارچ های جادویی، فرصت مناسبی برای کسب درآمد از این راه به وجود خواهد آمد.

 

گرداوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی تناه با ذکر منبع مجاز است.
منبع: thehustle.co

 

جدیدترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا