اخبار جهان در حوزه قارچ

قارچ اهدایی رهبر کره شمالی به کره جنوبی

تبادل نارنگی و قارچ بین ۲ کره برای بهبود روابط

قارچ اهدایی رهبر کره شمالی به کره جنوبی، دفتر مطبوعاتی “مون جائه این” رییس جمهوری کره جنوبی، اعلام کرد: ۲ تن قارچ که هدیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است به پایگاه هوایی سئول رسید.

به گزارش خبرگزاری هاگ اساس خبرگزاری هاگ و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق محتویات این بیانیه، این قارچ‌های خوراکی اهدایی که بوی تند و مخصوصی دارند و در بین قارچ‌های خوراکی، ازجمله گران‌قیمت‌ترین آنها محسوب می‌شوند، بین حدود ۴۰۰۰ سکنه سالخورده کره جنوبی که حین جنگ کره از خانواده‌هایشان جدا شدند، تقسیم خواهد شد.

رییس جمهوری کره جنوبی امروز از سفر دو روزه به پیونگ‌یانگ بازگشت. سفر مون جائه این به پیونگ‌یانگ سومین نشست میان رئیس‌جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی در بحبوحه مذاکرات بر سر شبه‌جزیره کره محسوب می‌شود.

در حاشیه دور اخیر این گفت‌وگوها و قارچ اهدایی رهبر کره شمالی به کره جنوبی، کیم متعهد به امحای یک سایت آزمایش موتور موشک در کره شمالی شد. طرفین همچنین به چندین توافق در حوزه‌های نظامی شامل خاتمه رزمایش‌های توپخانه‌ای و توقف پرواز جنگنده‌ها در نزدیکی منطقه غیرنظامی شده میان دو کشور دست یافتند.

کره جنوبی در جواب اقدام کره شمالی و اهدای قارچ به مقام‌های سئول، ۲۰۰ تُن نارنگی به پیونگ‌یانگ ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- کره جنوبی در راستای ارسال قارچ از سوی مقامات کره شمالی به این کشور، در اقدامی جالب ۲۰۰ تُن نارنگی را برای بهبود روابط میان دو کشور فرستاده است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقام‌های کره جنوبی خبر دادند روز گذشته (دوشنبه) هواپیماهای نظامی این کشور با ۲۰۰ تُن نارنگی از محصولات جزیره جنوبی «جِجو» به‌سوی پیونگ‌یانگ پرواز کردند.

حاصل دیدار رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی

در طول سومین دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی، پیونگ‌یانگ دو تُن قارچ به کره جنوبی هدیه داده بود که این قارچ‌ها یکی از باارزش‌ترین محصولات کره شمالی است. کیم همچنین دو قلاده سگ به مون هدیه داده بود.

با توجه به دیدارهایی که مقامات دو کره که در سال جاری میلادی انجام دادند، طرفین توافق کرده‌اند شرایط جنگی در شبه‌جزیره را بعد از گذشت شش دهه پایان دهند. همچنین رهبر کره شمالی در دیدار با “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهور آمریکا توافق کردند پیونگ‌یانگ اقدام به خلع سلاح اتمی کند.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

کره شمالی سالیان متمادی است که روابط خود با کره جنوبی را کاهش داده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا