جهاد کشاورزی

کارگاه مهارت پرورش قارچ دکمه‌ای در عجب شیر

دوره مهارت آموزی پرورش قارچ با حضور بانوان روستایی برگزار شد

کارگاه مهارت پرورش قارچ دکمه‌ای در عجب شیر برگزار شد. مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر از برگزاری دوره مهارتی پرورش قارچ دکمه‌ای با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- عزیز نوروزی بابیان اینکه این کارگاه با حضور بیش ۲۰ نفر از بانوان روستایی و عضو صندوق خرد زنان برگزار شد افزود: تولید و پرورش قارچ یکی از فعالیت‌های رایج در بین اعضا صندوق خرد زنان روستایی است.

وی در خصوص کارگاه مهارت پرورش قارچ دکمه‌ای در عجب شیر بر ضرورت حمایت از صندوق خرد زنان روستایی تأکید کرد و گفت: حمایت از این صندوق علاوه بر ایجاد شغل، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

طبق آخرین یافته های دانشگاه طباطبایی در کشور میزان اشتغال زنان روستایی در مهاجرت آن ها اثر معنا داری دارد. این اشتغال زایی حتی میتواند منجر به مهاجرت معکوس از شهرها به روستا شود.

بالابردن میزان توانایی اقتصادی  زنان علاوه بر آثار فرهنگی بی‌شماری که در بر دارد حتی امید به آینده را در آن‌ها بارور می‌کند و میتواند در بالا بردن مهارت‌ها وافزایش درآمد خانوار سهیم باشد.

یکی از طرح های اشتغال زایی موفق جهاد کشاورزی در این زمینه برگزاری این قبیل کارگاه‌ها و تولید و پرورش قارچ خوراکی است و نقش پررنگ زنان در اقتصاد کشور نیز با این عمل پسندیده نادیده گرفته نمی شود.

نوروزی، مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر بابیان اینکه ۹ صندوق خرد زنان در شهرستان فعالیت دارند گفت: این صندوق‌ها به‌صورت شرکت سهامی خاص و تابع قانون تجارت هستند که ۵۱ درصد آن سهم مردم و ۴۹ درصد سهم دولت است و البته سهم مردم قابلیت افزایش نیز دارد. در این کارگاه شرکت‌کنندگان با نحوه پرورش قارچ دکمه‌ای آشنا شدند و آخرین نکات آموزشی در این زمینه در اختیار آنها قرار گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله پرورش قارچ در منزل را مطالعه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا