جهاد کشاورزی

قارچ‌ پرورشی را از سبد مصرف حذف نکنید

کرمانشاه 3هزار تنی شد؟؟!!

به گزارش خبرگزاری هاگ، به نقل از ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد: قارچ‌ پرورشی را از سبد مصرف خانوار خود حذف نکنند.

منصور احمدی در گفت‌ وگو با ایسنا، با بیان این که مصرف قارچ پرورشی به‌هیچ‌ عنوان خطرناک نیست، اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند قارچ های خوراکی بسته‌ بندی‌ شده را از مراکز معتبر خریداری کرده و با خیال راحت مصرف کنند. قارچ پرورشی سمی نیست.

وی ادامه داد: تنها مصرف قارچ‌های خودرو می‌تواند به دلیل احتمال سمی بودن تهدید کننده سلامت افراد باشد، لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود قارچ‌ پرورشی را از سبد مصرف خانوار خود حذف نکنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: قارچ‌ها به دو صورت خوراکی و سمی می‌رویند و انواع سمی و غیر سمی آنها شباهت زیادی به هم دارند و حتی گیاه شناسان هم بدون استفاده از دستگاه‌های میکروسکوپی و ابزارهای مخصوص توان  تشخیص این دو را از هم ندارند، لذا به جد از افراد درخواست می‌شود از مصرف قارچ‌های خودرو برای حفظ سلامت خود صرف‌نظر کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، میزان تولید قارچ در استان را سالانه حدود سه هزار تن اعلام کرد.

منصور احمدی ظرفیت اسمی واحدهای تولید قارچ استان را سالانه5303 تن عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون سالانه حدود سه هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید می شود.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر همه واحدهای تولید قارچ استان فعال نیستند، گفت: در استان کرمانشاه 100 واحد مجوز تولید قارچ خوراکی را اخذ کرده اند که از این تعداد هم اکنون 75 واحد فعال بوده و مابقی غیرفعال هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس متوسط عملکرد واحدهای تولید قارچ خوراکی در استان را 18 کیلوگرم در متر مربع عنوان کرد و افزود: در اغلب شهرستانهای استان واحدهای تولید قارچ فعالند، با این حال بیشترین واحدهای پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه متمرکزند.(۱۱ دی ۱۳۹۹)

تولیدکنندگان قارچ کشور ، کارآفرینان اقتصاد مقاومتی.

تهیه گزارش ، اخبار ، اطلاعات درون صنفی و مطالب تخصصی در زمینه تولید و،،، شما عزیزان بدون هیچ چشم داشتی باعث افتخار ماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا