جهاد کشاورزی

دوره پرورش قارچ برای زنان اهوازی

محصولات کشاورزی اهواز در سفره خارجی‌ ها

محمد غانمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز از برگزاری دوره مهارتی پرورش قارچ خوراکی ویژه زنان تسهیلگر روستایی در اهواز خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز  ادامه داد: این دوره ویژه تسهیلگران زن روستایی بوده و در حوزه مرکز خدمات غیزانیه روستای زرگان گرانه، با حضور 17 نفر از بانوان روستایی برگزار شد.

وی در خصوص دوره پرورش قارچ برای زنان اهوازی اظهار داشت: به منظور توانمند سازی زنان روستایی و کمک به بهبود اقتصاد خانوار و استفاده از ظرفیتهای بالقوه جوامع روستایی ، دوره آشنایی با قارچ های خوراکی و سمی و نیز انواع روشهای تولید قارچ خوراکی آموزش داده شد.

در پایان دوره نیز با برگزاری آزمون از نفرات شرکت کننده، به آنها گواهی حرفه آموزی داده خواهد شد.

طرح تسهیلگران زنان روستایی توسط وزارت جهاد کشاورزی از سال 1378 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و هدف آن بهبود وضعیت زنان روستایی و عشایری بوده است. در این طرح با برگزاری دوره های مختلف سعی در تسهيل دسترسی زنان روستایی و عشایری به منابع و امكانات آموزش میشود، که منجر به اجرای پروژه های اقتصادی و کشاورزی و کارآفرینی در روستاها خواهد شد.

پرورش قارچ از ظرفیت بالایی برای جذب نیروی انسانی و اشتغالزایی در جامعه برخوردار است.

منبع: ایانا

صادرات محصولات کشاورزی اهواز
صادرات محصولات کشاورزی اهواز

محصولات کشاورزی اهواز در سفره خارجی‌ ها

محمد غانمی مدیر جهاد کشاورزی شهر اهواز از صادرات 600 تن محصولات کشاورزی کشت شده در استان به کشور‌های همسایه خبر داد و با اعلام این خبر اظهار کرد: 600 تن محصول کشاورزی از جمله؛ قارچ ، بامیه، فلفل دلمه ای، گوجه سبز و… در سال گذشته و از طریق فرودگاه بین المللی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهواز به کشور‌های کویت و ترکیه صادر شدند.

وی می‌گوید: صادرات محموله‌ های محصولات کشاورزی پس از بازدید و بررسی آنها از سوی مسئول قرنطینه اهواز و صدور 166 نسخه گواهی بهداشت نباتی انجام شد. استان خوزستان به دلیل داشتن شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز، یکی از قطب‌ های تولید انواع محصولات کشاورزی اعم از قارچ، سبزی، صیفی، مرکبات، گندم، جو، کلزا و… در کشور به شمار می‌رود.

منبع: صدا و سیما(۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا