اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

برداشت بی رویه قارچهای وحشی در لاذقیه

اداره بهداشت لاذقیه، نسبت به برداشت بی رویه قارچهای وحشی در لاذقیه در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هشدار داد. لاذقیه استانی ساحلی با اقتصاد کشاورزی در سوریه است که پنجمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود و آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای و خاک حاصلخیز موجب تشکیل جنگل‌های انبوه و محصولات کشاورزی متنوع مانند سیب و زیتون شده است. اما چیدن قارچهای وحشی توسط مردم مثل تمامی جنگلهای دنیا، جنگلها و بومیان لاذقیه را هم آزرده می‌کند.

اداره بهداشت لاذقیه اعلام کرد که تا کنون 13 نفر به دلیل مصرف قارچ‌های خودرو به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند. به همین دلیل به همه ساکنین و مهمانان این شهر ساحلی توصیه کرده که به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت و مصرف قارچ‌های خودرو پرهیز کنند.

دکتر لؤی سعید یکی از مدیر اداره بهداشت لاذقیه، اظهار داشت که شناسایی انواع قارچ‌های خوراکی با نوع سمی آن بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است. بنابراین به مردم توصیه کرد از برداشت و مصرف قارچ‌ وحشی خودداری کنند.

برداشت بی رویه قارچهای وحشی در لاذقیه و سایر جنگلها و مراتع جهان باعث ایجاد مشکلات جدی اکولوژیکی میشود و علاوه بر امکان مسمویت و یا حتی مرگ مصرف کننده به دلیل عدم تشخیص سمی بودن آنها، به محیط زیست نیز آسیب میزند.


جهت سفارش قارچهای جنگلی سالم و مطمئن به فروشگاه هاگ مارکت مراجعه کرده و یا برای آشنایی با ویژگیهای قارچهای سمی در تالار گفتگوی هاگ به گفتگو و دانش افزایی بپردازید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا