اخبار عمومی و گزارش

تسریع تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان جم

گراوند از شرکت تولید قارچ در جم بازدید کرد

استاندار بوشهر طی بازدید خود از شهرستان جم از تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در ابتدای سفر خود به شهرستان جم با حضور در گلزار شهدای روستای گندم‌زار به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. استاندار بوشهر در ادامه سفر خود، ضمن بازدید از کارگاه تولیدی چرم از روند تولید محصولات چرم طبیعی این کارگاه بازدید به عمل آورد. گفتنی است که این کارگاه تولیدی زمینه تولید و عرضه انواع محصولات با چرم طبیعی را فراهم می‌کند.

بازدید از شرکت تولید قارچ در جم

گراوند در ادامه برنامه‌های خود همچنین از مزرعه پرورش قارچ در جم هم بازدید کرد، این شرکت روزانه یک تن قارچ را تولید می‌کند و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است. ازجمله بازدیدهای دیگری که ایشان در طول سفر خود انجام دادند، می‌توان به بررسی مجتمع پرورش گاو شیری روستای نشان و بازدید از روند اجرای مجتمع فرهنگی هنری ریز نیز  اشاره کرد. گراوند همچنین در ادامه این بازدید از مجتمع فرهنگی هنری ریز، روند ساخت این پروژه عمرانی را موردبررسی قرارداد.

استاندار بوشهر طی بازدید از  مراحل ساخت مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی آب ریز نیز، عنوان کرد: ساخت این پروژه از شهریور سال گذشته آغازشده و اکنون  ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این پروژه ۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

۹۰۰ میلیون تومان برای طرح آب‌رسانی شهر ریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ضمن بیان اجرای طرح آب‌رسانی شهر ریز، گفت: برای اجرای این طرح آب‌رسانی ۱۹.۷ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون ۹ میلیارد ریال تخصیص‌یافته است.

عبدالحمید حمزه پور پیرامون بررسی روند اجرای طرح‌های آب‌رسانی شهر ریز جم ضمن تأکید بر اهمیت تسریع تکمیل طرح‌های آب‌رسانی، عنوان کرد: افزایش منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در اولویت برنامه این شرکت قرار دارد و در این راستا شیرین سازی آب دریا و تبدیل به آب آشامیدنی مورد توجه ویژه قرار دارد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به  اینکه طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر طراحی‌شده خاطرنشان کرد: اکنون ۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در بوشهر و کنگان در مدار تولید قرار دارد و در این راستا بیش از ۹ طرح آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر تدوین‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از آب استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها با همکاری سرمایه‌گذاران موردتوجه جدی این شرکت قرار دارد.

جزییات بهره‌برداری از این طرح

حمزه پور در خصوص اجرای طرح آب‌رسانی شهر ریز شهرستان  اعلام کرد: مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب در شهر ریز اجرایی شده که اکنون این پروژه دارای ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بابیان اینکه این پروژه با ۱۹٫۷ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغازشده گفت: اعتبارات اجرای این طرح از محل اعتبارات استانی، ۳ درصد نفت و گاز، ماده ۱۸۰ قانون بودجه، اعتبارات ملی تنش آبی و اسناد خزانه تأمین می‌شود. وی در تکمیل صحبت‌های خود یادآور شد: برای اجرای این طرح آب‌رسانی با اعتبار ۱۹٫۷ میلیارد ریال تاکنون ۹ میلیارد ریال تخصیص‌یافته است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا