اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه هزار و ۲۴۰ تن قارچ خوراکی در استان قم

توسعه اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار از محورهای مهم فعالیت این سازمان است

تولید سالانه هزار و ۲۴۰ تن قارچ خوراکی در استان قم، عباس خرمی در طی برگزاری دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید، عنوان کرد: بیکاری یکی از مهم‌ترین مسائل فارغ‌التحصیلان این بخش است.

به گزارش خبرگزاری هاگ – رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در ادامه سخنان خود بیشتر توضیح داد: ۱۵۲ شرکت فنی مهندسی عضو این سازمان هستند، ساماندهی فارغ‌التحصیلان مهندسی و کشاورزی استان قم از مهم‌ترین شرح وظایف این سازمان است.

محورهای اصلی سازمان

خرمی در ادامه بیانات خود درباره فعالیت‌های این سازمان با اشاره به برخی اقدامات مهم انجام‌گرفته در این سازمان در سال‌های گذشته اضافه کرد: اصلاح آبیاری و کشت، ایجاد کشاورزی پایدار، تولید محصول سالم و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین محورهای فعالیت این سازمان است.

این مقام مسئول در قم با اشاره به اهمیت روش‌های آبیاری، تصریح کرد: با آبیاری تحت‌فشار در ۹۰۰۰ هکتار از اراضی استان تا ۷۰ درصد صرفه‌ جویی در مصرف آب کشاورزی اتفاق افتاده است، توسعه اراضی مجهز به آبیاری تحت‌فشار از محورهای مهم فعالیت این سازمان است.

تغییر الگوی کشت

وی در همین رابطه ضمن اشاره به مبحث اصلاح الگوی کشت، تأکید کرد: برای تغییر الگوی کشت در استان قم کارگروه‌های ویژه‌ای شکل‌گرفته و برای این منظور نیز گیاهانی برای کشت در قم ترویج‌شده که مناسب و مقاوم در برابر بی‌آبی و شوری باشد، گیاهان گلخانه‌ای و باغات پسته برای کشت در اقلیم قم مناسب‌تر است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در راستای کارآفرینی‌های انجام‌شده در این حوزه، گفت: ۴۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در حال حاضر در استان قم مشغول فعالیت بوده که اشتغال‌زایی قابل‌توجهی نیز به بار آورده است.

جزییات فعالیت‌های استان

خرمی در جزییات بیشتر فعالیت‌های استان این‌گونه عنوان کرد: سالانه در استان قم ۱٬۲۴۰ تن قارچ خوراکی تولید می‌شود، در سطح استان ۴۰۰ کارشناس و ناظر در حوزه کشاورزی و دامپر وی مشغول فعالیت هستند، در سال ۹۶، ۱۹ مورد پروانه تأسیس دام، شیلات و طیور صادرشده است.

وی در اختتامیه سخنان خود با تأکید بر ضرورت کاهش استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی، این نکته را یادآور شد: برای کاهش استفاده از سموم در سال ۹۶، ۱۳ واحد سموم ساماندهی شده و تحت پوشش نظام‌مهندسی و سازمان جهاد کشاورزی قرارگرفته است، درمجموع ۴۸ واحد سموم در استان قم موجود است.

پرورش قارچ دكمه ای در دستگرد

گزارشی از پرورش قارچ دكمه ای در دستگرد قم ايران همراه ما باشید.

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا