اخبار عمومی و گزارش

افتتاح بیش از ۴۰ پروژه سازندگی و عمرانی

پرورش قارچ خوراکی و صنایع دستی نبض فعالیتهای روستایی در قزوین

به گزارش هاگ از خبرگزاری فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در هفته مبارک بسیج بیش از ۴۰ پروژه سازندگی و عمرانی استان قزوین من جمله پرورش قارچ خوراکی و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

 سرهنگ امیرعلی حسینیانی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در پیشرفت و آبادانی کشور، اظهار کرد: بسیجیان سلحشور و همیشه در صحنه در تمامی عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران پای کار بوده و نقش آفرینی می‌کنند. در عرصه های مختلف نظامی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، آموزشی غیره بسیج نقش آفرین و افتخار آفرین است و امروز یکی از نیروهای پرتوان، بینا، بابصیرت و باتقوا و از نیروهای عرصه علم و دانش در همه میدان های انقلاب، بسیج است. یکی از نهادهایی که از دل بسیج شکل گرفت، بسیج سازندگی است که به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹، پس از تلفیق جهادسازندگی و وزارت کشاورزی با عنوان وزارت جهاد کشاورزی از سوی دولت وقت، ایجاد شد و با این دوراندیشی دستور تشکیل سازمان بسیج سازندگی صادر شد.

حسینیانی در خصوص ۴۰ پروژه سازندگی و عمرانی اضافه کرد: پایه و اساس این نهاد مقدس گروه های جهادی بسیج است که پس از ارائه گزارش فعالیت این گروه ها در مناطق محروم به مقام معظم رهبری دستور تشکیل بسیج سازندگی صادر شد.

وی با اشاره محور فعالیت های بسیج سازندگی افزود: ماموریت های این سازمان پرافتخار شامل؛ ۱_ شناسایی، جذب، آموزش و به کارگیری گروه های جهادی عمومی و تخصصی، ۲_اموزش و کمک به ایجاد اشتغال، تولید و موضوعات دانش بنیان، ۳_کمک به ماموریت سازندگی، محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی کشور، ۴_ حضور در عرصه های پیش رویی که به صورت مترقبه یا غیرمترقبه همچون سیل و زلزله، آتش سوزی، بیماری های همچون کرونا ایجاد می شود که جهادگران بسیج سازندگی با تمام توان ورود یافته و به مردم عزیز و مادر درمان یاری رساندند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به پروژه های در دست اقدام بسیج سازندگی استان قزوین افزود: امروز بالغ بر ۵۰۰ پروژه عمرانی و سازندگی در سطح کشور در عرصه های مسکن ولی نعمتان انقلاب اسلامی در کمیته امداد، آب شرب روستایی، آب کشاورزی، راه روستایی و پل، بهداشت و درمان، تعمیر و نوسازی مدارس و عرصه های مربوط به ایجاد اشتغال و تولید و آموزش در زمینه های مختلف صنایع دستی، پرورش قارچ خوراکی ، طب سنتی، و فناوری‌های مختلف در دست اقدام است که جهادگران بسیج سازندگی به این عرصه ها ورود می یابند.

حسینیانی در ادامه تصریح کرد: همه پروژه های استان از اهمیت خاصی برخوردارند به این دلیل که هدف از تعریف این پروژه ها محرومیت زدایی و خدمت به ولی نعمتان انقلاب اسلامی در مناطق دورافتاده و مستعد خدمت است و یا پروژه هایی است که نیاز اصلی استان در حوزه های همچون آب شرب، آب کشاورزی، راه، بهداشت و سلامت می باشد که در حوزه بهداشت و سلامت یکی از پروژه های بسیج سازندگی پروژه مرکز درمان ناباروری استان است که بهره بردار این پروژه جهاد دانشگاهی است و از پروژه های مهم در راستای پیشگیری از کاهش جمعیت و درمان ناباروری در سطح استان است.

وی اعلام کرد: در هفته مبارک بسیج بالغ بر ۳۳۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی در ۱۲ عرصه در جغرافیای هدفی که در اقصی نقاط مناطق هدف استان در روستاها و حاشیه شهرها تعیین شده، حضور می یابند و از ۲۷ آبان‌ماه تا ۷ آذرماه این ماموریت اجرایی می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: همچنین برنامه فاخر همایش «طلایه داران اقتصاد مقاومتی»، برگزاری نمایشگاه تولیدات گروه های جهادی در حوزه علمی و دانش بنیان و در حوزه صنایع تولیدی و تبدیلی در محل نمایشگاه های دائمی استان قزوین از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در هفته بسیج می باشد.

حسینیانی در ادامه با اشاره به برنامه بسیج سازندگی در هفته بسیج اظهار کرد: افتتاح ۱۹ واحدمسکن ولی نعمتان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، افتتاح پنج پروژه راه روستایی و پل روستایی، بهره برداری از پنج مخزن و شبکه خط انتقال آب شرب روستایی، افتتاح اقامتگاه پزشکان بخش خرمدشت، بهره برداری از هفت کارگاه اشتغال در حوزه های خیاطی، صنایع دستی، پرورش قارچ، طب سنتی، فناوری کشمش و همچنین افتتاح صندوق و تعاونی عدالت گستران در شهرستان های استان، از جمله پروژه های بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

در صورت تمایل به پرورش قارچ خوراکی، برای راهنمایی گرفتن از مشاوران به کلینیک فروشگاه هاگ مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا