اخبار تولید قارچ سراسر کشور

البرز طلایه دار تولید قارچ کشور

پرورش قارچ دکمه ای در استان البرز

هاگ: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز البرز، رئیس اداره تولیدات گیاهی چهارباغ گفت: البرز با تولید تقریبی ۱۸ هزار تن قارچ می‌تواند ۲۵ درصد قارچ خوراکی کشور را تامین کند و این میزان قارچ در سطحی به حدود ۹۱ هکتار زمین کشت می‌شود.

مصطفی دهقانی پیشه، افزود: البرز پس از تهران با داشتن ۴۲ واحد پرورش قارچ با مجوز و تعداد زیادی کارگاه‌های کوچک و روستایی سهم مهمی در تولید غذا، اشتغالزایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

دهقان پیشه گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده پروتئین قابل جذب قارچ سه و نیم درصد بوده که این میزان نیم درصد بیشتر از گوشت قرمز است.

او افزود: بیشترین میزان تولید قارچ خوراکی در البرز از نوع قارچ‌های دکمه‌ای بوده و این نوع قارچ به علت بازده و عملکرد بالا در واحد سطح، بازار پسندی بالا و دوره‌ پرورش کوتاه مورد علاقه‌ی سرمایه گذاران است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان چهارباغ گفت: پرورش قارچ خوراکی در البرز به دلیل نزدیکی به بازار بزرگ مصرف (شهر های کرج و تهران) ، آب و هوای مناسب، مزایای زیادی دارد. استان البرز علاوه بر توانایی در تامین نیاز دیگر استان‌های کشور، درحال صادرات قارچ به کشور‌های همسایه از جمله عراق و کویت است و ارزش ریالی تولیدات که باعث رونق اقتصادی منطقه شده مبلغی معادل ۴۵۰میلیارد تومان است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا