اخبار جهان در حوزه قارچ

اولین مرکز قانونی مجیک ماشروم افتتاح شد

هزاران نفر در ایالات متحده منتظر تجربه قارچ جادویی هستند

اولین مرکز قانونی مجیک ماشروم افتتاح شد. مرکز ادغام روانی یوجین (EPIC Healing Eugene)، اولین مرکز خدمات قارچ سیلوسایبین دارای مجوز در ایالات متحده در ماه ژوئن در ایالت اورگان افتتاح گردید. این مرکز اکنون بیش از 3000 نفر را در لیست انتظار خود دارد. طبق گزارش ها، این لیست شامل افرادی است که از PTSD(اضطراب پس از سانحه)، افسردگی یا ترس از پایان زندگی رنج می برند.

افراد بزرگسال (بالای 21 سال)می توانند به این کلینیک بیایند تا حداکثر 6 ساعت را صرف تجربه “توسعه روانگردان تحول آفرین” در “فضای امن و پرورشی”، کنند. (شعارهای تبلیغاتی این موسسه)

استفاده از مجیک ماشروم در این مرکز نیازی به نسخه یا تجویز پزشک ندارد!

در ژانویه 2023، اورگان اولین ایالت در ایالات متحده بود که استفاده بزرگسالان از سیلوسایبین را قانونی کرد. سال گذشته، رای دهندگان ایالت کلرادو قانونی را تصویب کردند که اجازه استفاده از قارچ های جادویی را از سال 2024 می داد. قانونگذار کالیفرنیا همچنین لایحه ای را تصویب کرد که در اختیار داشتن و استفاده از برخی روانگردان های گیاهی، از جمله سیلوسایبین و مسکالین، مجاز بود. مقامات بهداشتی در حال حاضر در حال توسعه دستورالعمل هایی برای استفاده درمانی از آنها هستند.

ایالت اورگان همچنین در سال 2020، داشتن برخی از مواد مخدر را جرم زدایی کرد و موقعیت خود را به عنوان رهبر اصلاح قانون مواد مخدر اعلام کرد. شهرت این ایالت به عنوان رهبر اصلاح قانون مواد مخدر به این دلیل است که اولین ایالت آمریکا بود که مالکیت ماری جوانا را جرم زدایی کرد و یکی از اولین ایالت هایی بود که استفاده تفریحی از آن را قانونی کرد.
اگرچه ایالت اورگان مالکیت شخصی سیلوسایبین را همچنان غیرقانونی میداند و فقط می‌توان آن را به صورت قانونی در مراکز مجاز مصرف کرد.

با این حال، انجمن پزشکان روانپزشکی اورگان با رای مثبت به لایحه 2020 اورگان برای قانونی کردن سیلوسایبین مخالفت کرده اند. آنها میگویند: این آزادی و دسترسی عمومی بدون نظارت برای بیماران ناامن است و وعده های غلو شده و گمراه کننده ای به بیماران روانی می دهد.

قارچ جادویی برای درمان افسردگی
اولین مرکز قانونی مجیک ماشروم افتتاح شد

سیلوسایبین در بیشتر نقاط ایالات متحده غیرقانونی است. در سال 2018، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ماده سیلوسایبین را به عنوان یک درمان موفقیت آمیز برای برخی بیماری های روانی معرفی کرد. FDA همچنین پیش نویسی را برای راهنمایی محققان برای انجام آزمایشات بالینی داروهای روانگردان منتشر کرد. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهند که سیلوسایبین، روش سازماندهی افکار مغز را تغییر می‌دهد و به کاربر کمک می‌کند تا ذهنیت‌های جدیدی را اتخاذ کند و با تغییر روحیه و خلق و خو، بر مشکلات روحی سلامت روان غلبه کند.

ماده توهم زای سیلوسایبین در بیش از 200 گونه از انواع مجیک ماشروم که به طور طبیعی در سراسر جهان رشد می کنند، یافت می شود. این دارو سابقه استفاده در مراسم های آیینی توسط گروه های قبیله ای و بومی را برای اهداف تشریفاتی، معنوی و غیره دارد.

موسسه EPIC Healing Eugene
موسسه EPIC Healing Eugene اولین مرکز قانونی درمان با مجیک ماشروم

 

در چند ماهی که از افتتاح این مرکز میگذرد هزاران نفر از مردمی که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند، ثبت نام کرده اند تا درمان با قارچ جادویی را تجربه کنند؛ از جمله مشتریان این مرکز افراد مبتلا به افسردگی، میل به خودکشی و اختلال استرس پس از سانحه هستند و عده ای هم برای ارضای کنجکاوی و یا تفریح به اینجا می آیند.

آنجلا آلبی مدیر این آژانس، میگوید: ما در چند ماه گذشته صدها هزار درخواست از سراسر جهان دریافت کرده ایم. در مورد نتایج این درمان ها هم تاکنون چیزی که می شنویم این است که مراجعان تجربیات مثبتی داشته اند.

مرکز خدمات Psilocybin اورگان دو سال را صرف تدوین شرایط و مقررات مربوط به ساخت و مصرف قارچ جادویی کرد و سپس شروع به انجام مراحل کسب مجوز کرد. ایالت اورگان هم اکنون دارای 10 مرکز خدمات دارای مجوز، 4 مرکز پرورش دهنده مجیک ماشروم، 2 آزمایشگاه و ده ها مددیار قارچ جادویی می باشد.

آنجلا آلبی مدیر موسسه EPIC Healing Eugene اولین مرکز قانونی مجیک ماشروم افتتاح شد
آنجلا آلبی مدیر موسسه EPIC Healing Eugene

وی اذعان می کند که به علت تقاضای بالا، مدت زمان ماندن در لیست انتظار برای “جلسات سیلوسایبین” کمی طولانی است. کسانی که مایل به پیوستن به لیست انتظار هستند باید به سادگی فرمی را در وبسایت ما پر کنند ، اما باید برای شرکت در جلسه، حضوری به مرکز یوجین، اورگان سفر کنند.

کسانی که مایلند از خدمات این مرکز استفاده کنند، باید ابتدا یک جلسه آماده سازی را با یک مددیار دارای مجوز انجام دهند و تا زمانی که آنها تحت درمان با قارچ جادویی هستند، با آنها می ماند. همچنین مددیار این حق را دارد مشتریان خود بر اساس عوامل مختلف رد کند که ایمنی مهمترین آنهاست.

در این مرکز اتاق هایی با محیطی دلنشین و شبیه خانه برای تجربه قارچ جادویی وجود دارد تا بیماران با آرامش کامل و در محیطی راحت، در کنار مددیار و یا همراه خود روند درمانی خویش را طی کنند. همچنین اتاق هایی برای جلسات گروهی و تجربه جمعی نیز در این مرکز محیا شده است.

نمونه ای از اتاق های تعبیه شده در موسسه EPIC Healing Eugene
نمونه ای از اتاق های تعبیه شده در موسسه EPIC Healing Eugene

قیمت جلسات نیز متفاوت است و مشمول مالیات می شود. مرکز EPIC Healing Eugene قیمت‌های پیشنهادی خود را بر اساس ترکیبی از هزینه‌های سازنده و تسهیلات به همراه مالیات 15 درصدی در اورگان تعیین می‌کند. دوز 10 میلی گرمی قارچ جادویی در این مرکز برای شما 172.50 دلار هزینه دارد، در حالی که دوز 35 میلی گرمی 603.75 دلار هزینه دارد!

هزینه شرکت در دوره های چند جلسه ای EPIC که با همکاری شرکت خواهر خود یعنی Radiant Heart Consulting، برای خدمات مددیاری، بسته به تعداد مشتریان و سابقه تسهیل کننده دارای مجوز از 1600 تا 2800 دلار متغیر است. مددیاران ارشد هزینه بیشتری دارند و تشکیل گروه های سه نفره می تواند هزینه ها را بین افراد تقسیم کرده و در برخی موارد قیمت را نزدیک به 43 درصد کاهش دهد. بصورت کلی هزینه کامل یک دوره جلسات درمانی بین 2372 تا 3400 دلار است!!!

اولین مرکز قانونی مجیک ماشروم افتتاح شد
درمان با قارچ جادویی در کنار همراه و مددیار

قبل از برگزاری جلسه مشتری باید کل مبلغ را به صورت نقدی به موسسه EPIC پرداخت کند. مشتریان نمی توانند قارچ جادویی را از موسسه خارج کنند و با خود به خانه ببرند و قارچ ها باید در حین دوره درمان، در مرکز باقی بمانند. همچنین مشتریان تا زمانی که اثر داروها از در بدنشان از بین نرود، نمی توانند مرکز را ترک کنند.

شکایاتی وجود دارد که هزینه این جلسات بسیار زیاد است!!! اگرچه اغلب مردم انتظار دارند با گسترش بیشتر و تاسیس مراکز جدید، قیمت ها کاهش یابد. در حال حاضر بیمار باید بیش از 2000 دلار در ماه بپردازد که صرف پوشش هزینه های مرکز خدمات، مددیار و قارچ سیلوسایبین آزمایش شده در آزمایشگاه، می شود. مجوز سالانه مراکز خدماتی و پرورش دهندگان 10000 دلار هزینه دارد و برای جانبازان و مجروحین جنگی تخفیف نیم بها دارد.

کشت و آماده سازی قارچ سیلوسایبین در موسسه EPIC Healing Eugene
کشت و آماده سازی قارچ سیلوسایبین در موسسه EPIC Healing Eugene

آنجلا آلبی (مدیر موسسه) اعتقاد دارد که تا اواسط سال 2025، هزینه های اولیه راه اندازی و کسب مجوز به طور کامل توسط درآمدهای موسسه پشتیبانی شود. او قول داده که پس از آن برای کاهش قیمت ها تلاش خواهد کرد.
موسسه خدمات سیلوسایبین اورگان، اولین مرکز در آمریکا است که “یک چارچوب نظارتی برای دریافت و مصرف سیلوسایبین، ایجاد می کند. برخی از طرفداران قانونی شدن روانگردان ها معتقدند استفاده قانونی و کنترل شده از این محصولات، به بهبود سلامت روان و کنترل اعتیاد در ایالت کمک می کند.

قارچ سیلوسایبین یا مجیک ماشروم
اولین مرکز قانونی مجیک ماشروم افتتاح شد

سیلوسایبین در سطح فدرال غیرقانونی است، اما بسیاری از ایالت ها کم کم به دنبال پیروی از نمونه ایالت اورگان هستند. در نوامبر 2022، ایالت کلرادو نیز مجازات کیفری برای داشتن برخی مواد روانگردان حذف کرد و اقدامات مشابهی برای رأی گیری در نیویورک، واشنگتن و ده ها ایالت دیگر اعمال شد.

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ (علیرضا صالحی)
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
منابع: آسوشیتدپرس و businessinsider.com و themessenger.com و wionews.com و drgnews.com

 

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا