اخبار جهان در حوزه قارچ

کشف قارچ شگفت انگیز شبیه انسان

نمونه‌های عجیب‌وغریب در کنار یک جاده در نورفوک

کشف قارچ شگفت انگیز شبیه انسان، چیزهای شگفت‌انگیزی پیش چشم ما وجود دارند که ممکن است هرروز بی‌تفاوت از کنارشان عبور کنیم؛ نه در یک جنگل دورافتاده بلکه در یک مکان قابل‌مشاهده مثل کنار یک جاده در انگلستان، که در آنجا گونه‌های قابل‌توجه و جدیدی از قارچ‌های شبیه انسان کشف‌شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- کشف قارچ شگفت انگیز شبیه انسان در سال ۲۰۰۰ توسط جاناتان که علاقه‌مند به جمع‌آوری انواع قارچ بود رخ داد. او هنوز این سرگرمی را در وب‌سایت Fenfungi ادامه می‌دهد. او متوجه برخی نمونه‌های عجیب‌وغریب در کنار یک جاده در نورفوک شد و این نمونه‌ها را پس‌ از آنکه به یکی از انواع قارچ‌های ستاره‌ای Earthstar شبیه دید، آن‌ها را به‌عنوان گونه‌ای از قارچ‌های ستاره‌ای طبقه‌بندی کرد.

سال‌ها طول کشید تا برخی از نمونه‌هایی که وی برای این منظور ارسال کرده بود موردبررسی قرار بگیرد. آزمایش‌ها تأیید کرد که آن‌ها گونه‌‌های جدید قارچ به نام Geastrum Britannicum هستند و چندین تحقیق و تجزیه‌وتحلیل برای تعیین رابطه بین انواع قارچ‌های Earthstar مربوط انجام شد و این پژوهش هفت گونه جدید را شناسایی کرد، اما شکل متمایز قارچ ستاره‌ای یافت شده در انگلیس Geastrum Britannicum به دلیل شکل منحصربه‌فردش به برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین در بین این گروه از قارچ‌ها تبدیل شد.

باکمال تعجب، پس از کشف این قارچ جدید، تعدادی از نویسندگان درزمینه قارچ شناسی اظهار داشتند که این‌گونه به طرز شگفت‌آور متداول است، زیرا در ۱۵ مکان در جنوب انگلیس یافت می‌شود. عکس‌ها نشان می‌دهد که این قارچ‌ها ممکن است همیشه به یک انسان شباهت نداشته باشد و گاهی اوقات می‌توانند شبیه چیزی به نظر برسند که از فیلم جنگ ستارگان خارج‌شده است.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا