اخبار جهان در حوزه قارچ

برگزاری جشنواره قارچ تحت تدابیر شدید امنیتی

سی و هشتمین جشنواره سالانه قارچ، امسال زیر سایه تدابیر شدید امنیتی برگزار میشود! این جشن سالانه قارچ که در میدان کنت شهر چستر، در روزهای 9 و 10 سپتامبر برگزار میشود، امسال به دلیل فرار یک قاتل بنام دانلو کاوالکانته از زندان محلی، تحت شرایط امنیتی ویژه ای برگزار میگردد و گمان میرفت که شرکت کنندگان کمتری در این رویداد سالانه حضور داشته باشند.

اما ظاهرا به نظر نمی رسد که تعقیب قاتل فراری توسط پلیس، بازدیدکنندگان را از شرکت در جشن سالانه قارچ منصرف کرده باشد. در این جشنواره سالانه پرورش دهندگان قارچ، آشپزهای خیابانی، هنرمندان و همچنین مردم عادی حضور می یابند تا محصولات مرتبط با قارچ خود را که شامل انواع قارچ های خوراکی و دارویی، غذاهای درست شده باقارچ، آثار هنری قارچی و حتی اسباب بازی و تیشرت های قارچی و … را در کنار برنامه های شاد این جشن، به فروش برسانند.

شهر چستر واقع در ایالت پنسیلوانیا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان قارچ در آمریکا به شمار می رود بطوریکه به آن لقب “پایتخت قارچ جهان” را داده اند. پنسیلوانیا نزدیک به 70 درصد از کل قارچ های کشت شده در ایالات متحده را تولید می کند که بیش از نیمی از آن در شهرستان چستر، در جنوب غربی فیلادلفیا تولید میشود. در سال 2018 وزارت کشاورزی آمریکا با انتشار اعلامیه ای، قارچ را به عنوان یک جزء ضروری از صنعت کشاورزی این کشور معرفی کرد و ماه سپتامبر را به عنوان ماه ملی قارچ اعلام کرد.

اما چگونه پنسیلوانیا مرکز پرورش قارچ آمریکا شد؟

سی هشتمین جشنواره قارچ در چستر

تاریخچه پرورش قارچ در پنسیلوانیا

همه چیز از آغاز قرن نوزدهم و سال 1800 شروع شد، زمانی که یک گلفروش شروع به پرورش قارچ در گلخانه خود کرد. در طول قرن نوزدهم کم کم پرورش قارچ به عنوان یک شغل و نوعی کشاورزی در این ایالت شناخته شد و افراد بیشتری به آن ورود کردند. سپس با آغاز قرن بیستم ودر سال 1900، که ورود مهاجران ایتالیایی به آمریکا افزایش داشت، سبب تغییر وضعیت پرورش قارچ در این ایالت شد. مهاجران ایتالیایی که سنگ‌تراشان ماهر بودند، شروع به ساختن ساختمان‌های کم ارتفاعی کردند که برای پرورش قارچ استفاده می‌شد. آنها همچنین شروع به کشت قارچ کردند و امروزه صنعت کشت و پرورش قارچ تحت سلطه خانواده های ایتالیایی است و بسیاری از کشاورزان فعال در این عرصه نسل سوم یا چهارم همان مهاجرین هستند.

سی هشتمین جشنواره قارچ در شهر چستر

تاریخچه جشنواره سالانه قارچ

هسته اولیه این جشنواره، در ابتدا یک جشن ساده و یک روزه در خیابان ایالتی در سال 1986 بود که طی آن جمعیتی از تماشاگران را جذب کرد. اما کم کم و طی سالیان بعد به یک جشنواره بزرگ تبدیل شد که مردم را از سرارسر ایالت و حتی کشور، به چستر می کشاند تا در این رویداد شرکت کنند. زمان برگزاری این جشنواره طبق سنت، در آخر هفته بعد از روز کارگر (9 و 10 سپتامبر) می باشد.

 

سی هشتمین جشنواره قارچ در شهر چستر

جشنواره قارچ 2023

هر ساله این جشنواره به مدت 2 روز برگزار میشود و با رژه نهایی پایان می یابد. جشنواره امثال نیز قرار است در تاریخ 9 و 10 سپتامبر در میدان کنت شهرستان چستر برگزار شود و ورودی جشنواره امسال نیز 5 دلار می باشد.

این جشنواره در طی سالیان توانسته از طوفان‌ها، گرمای شدی، باران های سیل آسا و همه‌گیری ویرانگر COVID-19 جان سالم به در ببرد و شاهد برگزاری آن باشیم. این جشنواره همیشه بازدید کنندگان را از سراسر ایالت و حتی ایالتهای دیگر به خود جذب میکند و در بین بازدیدکنندگان حتی کسانی از کشورهای اروپایی که تعریف آن را شنیده اند نیز حضور دارند. بطور متوسط هرساله بیش از 30000 نفر از این جشنواره بازدید می کنند که رکورد جالبی برای یک شهر 8000 نفری می باشد.

سی هشتمین جشنواره سالنه قارچها در شهر چستر ایالت پنسیلوانیا

در این جشنواره بیش از 200 فروشنده در غرفه های مختلف حضور دارند و طیف وسیعی از غذاهای قارچی از پنیر قارچ و ریزوتو گرفته تا کاپوچینو و بستنی قارچ(!) را به فروش می رسانند. همچنین هنرمندان نیز انواع منسوجات و وسایل تزئینی مرتبط با قارچ را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند. همچنین برنامه جانبی مانند مسابقات و اجرای موسیقی زنده و پایکوبی نیز پای ثابت این جشنواره هستند.

فروش لوازم تزیینی

قارچ های تزیینی

در طول سال‌ها، برخی از ویژگی‌ها و مسابقات به این جشنواره آمده و رفته‌اند، مانند مسابقه ملکه قارچ (مانند دوشیزه آمریکا)؛ اما خبر مهم امسال این است که مسابقه قارچ‌ چینی که بیش از یک دهه پیش برگزار می‌شد، دوباره بازگشته است. در این مسابقه افراد باید روز قبل از شروع جشنواره از طبیعت قارچ بچینند و به محل مسابقه تحویل دهند. برندگان بر اساس سرعت، کیفیت و اندازه قارچ های چیده شده قضاوت خواهند شد.

از شرکت کنندگان بالقوه دعوت می شود قبل از موعد جشنواره، درخواست شرکت خود را برای مسولین برگزاری ارسال کنند و اگر تعداد زیادتر از ظرفیت باشد به صورت تصادفی به قید قرعه انتخاب خواهند شد.

غذاهای درست شده با قارچ

مسابقه آشپزی نیز یکی از جذاب ترین رویدادهای برگزار شده می باشد که شرکت کنندگان باید در مدتی محدود خوشمزه ترین غذا را با قارچ درست کنند. همچنین یک مسابقه خوردن قارچ سرخ شده نیز برگزار میشود که جذابیت خاص خود را دارد.

قارچ صدفی سرخ شده

 

اما یکی از نگرانی های جشنواره امسال، جستجوی پلیس برای زندانی فراری دانلو کاوالکانته، شهروند برزیلی 34 ساله که به دلیل قتل دوست دختر سابقش به حبس ابد محکوم شده بود، است. این زندانی 31 آگوست(10 روز پیش از جشنواره) از زندان چسترکانتی گریخته و تا کنون جستجوی پلیس برای دستگیری وی نتیجه ای نداشته.

دانیلو کانته زندانی فراری

کاوالکانته در سال 2021، دبورا براندائو را در مقابل چشمان فرزندانش با چاقو کشت و همچنین توسط مقامات کشورش به اتهام تیراندازی به مردی در سال 2017 در توکانتینز، تحت تعقیب است. این مجرم خطرناک از آن زمان فرار فقط یکبار در نزدیکی باغ‌های لانگ‌وود (باغ گیاه‌شناسی مشهور در این شهر) نزدیک میدان کنت که محل برگزاری جشنواره است، دیده شده.

اما پلیس شهر قول داده تا تمامی اطراف محل برگزاری را جشنواره را به شعاع یک کیلومتری منطقه امن ایجاد کند و 400 نفر از نیروهای خود را در این مناطق مستقر نماید.

سی و هشتمین جشنواره قارچ پنسیلوانیا

مسولین برگزاری جشنواره قارچ نگران کاهش بازدیدکنندگان به دلیل ترس از مجرم فراری بودند، زیرا از زمان فرار او تعداد توریست هایی که برای دیدن باغ گیاهشناسی به این شهر می آمدند کاش یافته؛ اما ظاهرا این قضیه بر تعداد شرکت کنندگان جشنواره تاثیری نگذاشته و جشنواره مثل هر سال شلوغ و پر جنب و جوش است.

 

گردآوری، تحریر و ترجمه توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: chestercounty.com و newhope.com و 6abc.com و inquirer.com و nbcphiladelphia.com و dailylocal.com و cbsnews.com

جدیدترین تحولات و اخبار حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا