اخبار جهان در حوزه قارچ

جشن ماه ملی قارچ

قارچ ها موجوداتی همه کاره هستند و نقش مهمی در اکو سیستم کره زمین ایفا می کنند. پس جای تعجب نیست که آنها ماه مخصوص به خود را دارند. سپتامبر ماه ملی قارچ است و زمانی است که فعالان صنعت پرورش قارچ و مردم به صورت های مختلف شامل برگزاری فستیوال و نمایشگاه، این ایام را جشن می گیرند و به تبلیغ برای این صنعت می پردازند. همچنین فرصتی برای وزارت کشاورزی ایالات متحده است تا مردم را در مورد چگونگی استفاده از این موجودات شگفت انگیز، برای مقاصد مختلف و فواید آن برای سلامتی، آموزش دهد.

وزارت کشاورزی در سال 2018 با انتشار اعلامیه ای، قارچ را به عنوان یک جزء ضروری از صنعت کشاورزی آمریکا معرفی کرد و ماه سپتامبر را به عنوان ماه ملی قارچ، اعلام کرد. همچنین در این مطلب اشاره کرد که بیش از 2500 گونه قارچ کاربردی وجود دارد و این واقعیت را برجسته کرد که قارچ را می توان تقریباً در هر وعده غذایی قرار داد.

با اوج گرفتن فصل پیک نیک و مسافرت، شورای قارچ، که متشکل از تولیدکنندگان و واردکنندگان بازار است که به طور متوسط ​​سالانه بیش از 500000 پوند (معادل 227 هزار تن) قارچ تولید یا وارد می‌کنند، به سهم خود در جهت اطلاع رسانی و تبلیغات برای این موضوع عمل می‌کند.

از این گذشته، ماه ملی قارچ زمان فوق‌العاده‌ای برای خرده‌ فروشان است تا از طریق تبلیغات، پخش اخبار، مطالب آموزشی و دستور العمل‌های مصرف را منتشر کنند تا به فروش بیشتر دست یابند.

برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در ماه ملی قارچ
برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در ماه ملی قارچ

آنها را می توان در سالاد و املت و روی پیتزا استفاده کرد و همچنین یک دورچین عالی برای استیک و شنیسل هستند. ساندویچ همبرگر با قارچ و پنیر یک گزینه محبوب است، اما قارچ ها را نیز می توان در برگر گیاهی یا میت لوف (غذایی شبیه به کالباس تنوری) مخلوط کرد که طعم و بافت گوشتی را به هر لقمه ای اضافه می کند. قارچ ها همچنین می توانند در سوپ ها و خورش ها استفاده شوند. همچنین قارچ ها گزینه ای عالی برای جایگزینی گوشت، برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشند.

یک سوال که برخی از مردم از فروشندگان می‌پرسند این است که آیا قارچ میوه است یا سبزی؟ پاسخ هیچ کدام است! قارچ ها اصلا گیاه نیستند و خودشان یک گونه از جانداران هستند، اگرچه به دلیل روییدن و نحوه رشدشان، شبیه گیاهان می باشند اما از نظر علمی بیشتر به جانوران شباهت دارند!

فواید قابل توجه قارچ ها برای سلامتی یکی دیگر از عناصر فوق العاده است که می توان در طول ماه ملی قارچ ترویج کرد، زیرا قارچ ها به اندازه بسیاری از سبزیجات خاصیت دارند. به عنوان مثال، آنها مواد مغذی و ویتامین ها را ارائه می دهند که برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند؛ قارچ ها علاوه بر پروتئین، حاوی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B-6 هستند. آنها همچنین منبعی برای ریبوفلاوین هستند که به تولید هورمون ها کمک می کند و برای سیستم عصبی مهم است و همچنین مس و پتاسیم در خود دراند.

برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در ماه ملی قارچ
برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در ماه ملی قارچ

قارچ ها همچنین به عنوان یک غذای عالی برای حفظ وزن سالم در نظر گرفته می شوند و جایگزینی عالی برای گوشت می باشند، زیرا حاوی پروتئین هستند و کالری کمتری نسبت به گوشت دارند. در واقع، به گفته محققان، با جایگزینی قارچ با گوشت چرخ کرده بدون چربی، فقط یک بار در هفته، می تواند کالری دریافتی شما را به میزان 20000 کاهش دهد و منجر به کاهش وزن 3 کیلویی در سال شود.

وب سایت شورای قارچ به آدرس www.mushroomcouncil.com دارای اطلاعات زیادی در این رابطه است که می تواند به خرده فروشان کمک کند تا فروش قارچ خود را در تمام طول سال و به ویژه در ماه ملی قارچ افزایش دهند. علاوه بر اینها دستور العمل های غذاهای خوشمزه مانند سس ماکارونی مخلوط، لازانیا مکزیکی، تاکوی مکزیکی مخلوط، آبگوشت قارچ، قارچ شکم پر و خیلی غذاهای گیاهی دیگر موجود می باشد.

این وب سایت دستورالعمل هایی شامل نحوه مخلوط کردن قارچ و گوشت، تفت دادن، مایکروویو، کباب کردن، آب پز کردن و راهنمای خرید قارچ و همچنین نحوه نگهداری طولانی مدت قارچ را به صورت ویدیوهای آموزشی در خود جای داده است.

برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در ماه ملی قارچ
برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در ماه ملی قارچ

 

ماه ملی قارچ بدون جشنواره سالانه قارچ در میدان کنت، ایالت میسی سیپی، که حدود 65 درصد از قارچ های ایالات متحده را تولید می کند، کامل نمی شود و باعث شهرت آن به عنوان پایتخت قارچ جهان شده است. هر سال حدود 100000 نفر برای رژه، نمایشگاه، گشت و گذار در مزارع قارچ، نمایشگاه اتومبیل و خرید محصولات قارچ از فروشندگان به این شهر کوچک می آیند.

هر کسی می تواند در جشن ها و فستیوال های ماه ملی قارچ شرکت کند و محصولات خود را در آن ارئه دهد.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: theproducenews.com

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا