جهاد کشاورزی

بزرگترین زنجیره تولید قارچ خوراکی

با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی باید برخی از وظایف به مراکز غیردولتی واگذار شود

به گزارش هاگ، غلامرضا قنبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، ضمن بازدید از طرح‌ها و ظرفیت‌های شاخص شهرستان کاشمر تاکید کرد که این شهرستان از بزرگترین زنجیره تولید قارچ در استان برخوردار است و پتانسیل های دیگری مانند وجود ایستگاه تحقیقات کشاورزی، و کارخانه لینترگیری فعال، آن را در زمره یکی از مناطق مهم کشاورزی قرار داده است.

وی گفت: با توجه به افزایش حجم و تنوع بخش کشاورزی و کمبود شدید نیروی انسانی باید برخی از وظایف به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی واگذار شود. وی تاکید کرد اولویت‌ های جهاد کشاورزی حمایت و قدرت بخشیدن به تعاونی‌ها و کمک به تشکیل زنجیره‌ها و شهرک‌های کشاورزی قعال است تا سبب کاهش هزینه تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی گردد.

محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر نیز تاکید کرد: تکمیل ظرفیت دامداری‌ها و گسترش زنبورستان‌ها و همچنین گسترش بستر کشاورزی قراردادی و افزایش بهره وری زنجیره‌ها از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در پایان بازدید خود از بزرگترین زنجیره تولید قارچ خوراکی در جلسه جمع بندی که در محل مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر و با حضور همکاران شاغل و بازنشسته و همچنین مدیران عامل شرکت‌ها و تعاونی‌های وابسته برگزار شد به مرور مسائل مطرح شده در طول بازدید و همچنین پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه پرداخت، و اعضای حاضر در جلسه هرکدام به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

تولید قارچ یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان کاشمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، محمد شجعی در جلسه زمینه یابی در خصوص تشکیل شرکت تعاونی قارچ افزود: با توجه به اینکه تولید و پرورش قارچ در کاشمر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته می‌طلبد شرکت تعاونی و زنجیره تولید قارچ راه اندازی شود تا بتوانیم بسترو زمینه فرآوری، بسته بندی و صنایع تبدیلی را گسترش دهیم.

وی گفت: شهرستان کاشمر در زمینه پرورش قارچ جزء شهرستانهای برتر استان می‌باشد و جهاد کشاورزی کاشمر با تسهیل امور و دادن مجوز به مزارع پرورش قارچ زمینه تشکیل شرکت تعاونی قارچ را فراهم می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خدمات بعد از تولید را موجب پیشرفت شهرستان دانست و افزود: خدمات بعد از تولید و ایجاد بارانداز در اینده موجب پیشرفت شهرستان خواهد شد.

شجعی تصریح کرد: هدف از تشکیل شرکت تعاونی قارچ انسجام بخشی، بازاریابی، فروش و کمک‌های فنی به پرورش دهندگان قارچ می‌باشد.(۲۶ آذر ۱۴۰۰)

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا