اخبار عمومی و گزارش

به بار نشستن طلای کثیف در نور

کارخانه کمپوست شهرستان نور گام مهمی برای تبدیل این کوه‌ های طلای کثیف به کمپوست است

به بار نشستن طلای کثیف نور، در مازندران روزانه حدود ۳ هزار تن زباله تولید و جمع آوری می‌شود که در روز‌های اوج مسافرت‌ به این شهرستان، مقدارش به حدود ۷ هزار تن می‌رسد. با این میزان زباله، روز به روز بر تعداد کوه‌هایی از زباله که در دامان طبیعت مناطق مختلف استان از جمله شهرستان نور قد برافراشته، افزوده می‌شود.

به گزارش هاگ، کارخانه کمپوست شهرستان نور گام مهمی برای تبدیل این کوه‌ های طلای کثیف به کمپوست است تا این شهرستان علاوه بر این که بتواند نفسی تازه کند، به ثروت‌ آفرینی برای ساکنان این شهرستان نیز برسد.

مرحله نخستِ این کارخانهِ کُمپوست‌سازی در حالِ فعالیت است و در این مرحله روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن زباله تبدیل به کود می‌شود.

ظرفیت اصلی این کارخانه 250 تن است که در گامهای بعدی برنامه بر افزایش تولید بوده و امید میرود که بتواند طبیعت زیبای این شهرستان و اطراف آن را از شیرابه‌های مرگ آور زباله حفاظت کند.

هم اکنون چرخش این کارخانه و ادامه فعالیتش مانند تمام مراکز تولیدی کشور، در شرایط اقتصادی و تورم وحشتناک کنونی، به نگاه و حمایت ویژه مسئولان استانی و کشوری نیازمند است تا مانند سایرین از پا نیفتد و به حیات خود ادامه دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مازندران

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا