اخبار جهان در حوزه قارچ

تاسیس خانه قارچ هوشمند 30 میلیون تومانی

پرورش قارچ یک سرمایه گذاری پرسود برای عامه مردم است و میتواند درآمدزایی خوبی برای همه داشته باشد. به همین دلیل انجمن مسلمانان چینی مالزی (مکما) شعبه کلانتان، اولین مرکز نوکیشان مسلمان در این کشور به اعضای خود کمک کرده تا بتوانند خانه قارچ هوشمند مالزی تاسیس کنند و در آن قارچ صدفی سفید پرورش دهند.

به گزارش هاگ، رئیس این مرکز، دکتر جوهری یاپ عبدالله، گفت که این مرکز دارای دو واحد خانه قارچ هوشمند با استفاده از سیستم Imistroom با حداکثر ظرفیت 10000 بلوک است که قادر به تولید 3000 کیلوگرم انواع قارچ در هر فصل است. او تاکید کرد که خانه قارچ هوشمند از فناوری اینترنت اشیا (IoT) استفاده می‌کند و هر کدام با هزینه 30000 رینگیت (30 میلیون تومان) ساخته شده‌اند.

او افزود: «فعالیت‌های فروش و بازاریابی قارچ توسط کوپراسی مکما کلانتان برهاد مدیریت می‌شود و سود حاصل از فروش نیز نصیب اعضای تعاونی می‌شود که از اعضای کلانتان مکما نیز هستند». به این ترتیب گروهی از نوکیشان مسلمان از اکتبر (مهرماه) سال گذشته با کشت قارچ صدفی سفید درآمد حلالی را برای خود به دست آورده‌اند.

در مجموع 15 عضو کمیته و (عضو) عادی به طور مستقیم در پروژه تاسیس خانه قارچ هوشمند مشارکت دارند. وی خاطر نشان کرد: «به آنها آموزش‌هایی در مورد نحوه مدیریت کشت قارچ داده می‌شود، به علاوه، آنها برای کارهای مرتبط مانند چیدن قارچ، بسته‌بندی محصول، تحویل به فروشگاه و تمیز کردن خانه قارچ حقوق می‌گیرند.»

قارچ صدفی سفید کشت شده توسط این مراکز به ازای هر کیلوگرم 16هزار تومان به فروش می‌رسد. وی گفت: اعضای ما علاوه بر فروش مستقیم به خرده فروشان، محصولات جنبی مانند قارچ صدفی سفید سرخ شده، سروندینگ و پکاسام را نیز تولید می‌کنند.

منبع: thestar.com.my

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید و از جدیدترین تحولات و دستاوردهای .
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا