اخبار جهان در حوزه قارچ

تبدیل قارچ به اثر هنری

ساخت اثر هنری از ماده پلاستیک قارچی

دانش‌آموزان مدرسه راک‌کلیف در خلیج ویتلی انگلستان، از قارچ برای ساخت اثار هنری غیرعادی استفاده می کنند و نام این ماده را به اصطلاح «پلاستیک قارچی» گذاشته اند.

پلاستیک قارچی ماده ای ساخته شده از قارچ ریشی (گانودرما) و یونجه است؛ این ماده سبک، زیست تخریب پذیر است و می تواند به هر شکلی قالب گیری شود. برخی از پژوهشگران این ماده را پایه مصالح ساختمانی نسل بعدی و به عنوان ماده ای دوستدار طبیعت (کم کربن) و غیر سمی، میدانند.

آدام کوپر از Threads in the Ground (سازمانی که این پروژه را انجام می دهد)، این ماده را به عنوان نوعی “پلی استایرن قارچی” توصیف می کند و می گوید این ماده در مبارزه با تغییرات آب و هوایی کاربردهای فراوانی دارد. ما از یک ماده زیست محیطی پیشرفته استفاده می کنیم که با استفاده از قارچ ساخته شده است. همه بچه ها مجسمه های خود را از این ماده طراحی کرده اند.

وی گفت: 74 درصد بزرگسالان در اروپا اضطراب از تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را تجربه می کنند و ما سعی می کنیم فرصت های بیشتری را برای مردم ایجاد می کنیم تا با ایده های جدید از تغیرات اقلیمی ناشی از گرمایش زمین وآلودگی منابع طبیعی با زباله های دیربازیافت، جلوگیری کنند.

ساختار ریشه قارچ ها(میسیلیوم) هنگامی که با ضایعات غذایی یا خاک اره ترکیب می شود می تواند قارچ های فروتن را در صورت فشرده شدن به مصالح ساختمانی قارچی مانند صفحات آجر مانند یا عایق حرارتی تبدیل کند.

تولید آثار هنری از پلاستیک قارچی
تولید آثار هنری از پلاستیک قارچی که از خمیر کردن قارچ گانودرما و یونجه بدست می آید

 

برای ایجاد مدل های خود، ما مخلوطی از کاه و قارچ را خمیر کردیم و با آن قالب های از پیش آماده شده را پر کردیم، ریشه قارچ با گسترش و رشد در فضای قالب، آن را مستعمره می کند و باعث استحکام بافت بلوک می شود.

جالب است بدانید این مصالح ساختمانی جدید بوی فرنی جو دوسر میدهد!

الیشا رتکلیف، هماهنگ‌کننده پایداری مدرسه، که کلوپ اکو را اداره می‌کند، گفت: ما اعتقاد داریم که باید به از سنین کم به کودکان خود بیاموزیم تا برای مراقبت از محیط زیست دغدغه داشته باشند و سعی کنند تا از آن محافظت نمایند.

 

گردآوری،ترجمه و تحریر از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبه مجاز می باشد.
منبع: BBC

 

بروزترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا