اخبار جهان در حوزه قارچ

مرگ 2 دانش آموز با قارچ سمی

در حادثه ای دلخراش، 2 دانش آموز جان خود را بر اثر مسمومیت با قارچ وحشی از دست دادند

مرگ 2 دانش آموز با قارچ سمی درتانزانیا اتفاق افتاد! در حادثه ای دلخراش، 2 دانش آموز جان خود را بر اثر مسمومیت با قارچ سمی از دست دادند و 7 دانش آموز دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند. این واقعه غم انگیز در استان موانزا در کشور تانزانیا رخ داد، به دلیل مصرف قارچ های خودرو (وحشی) در یک وعده غذایی مدرسه بوده است.

مرگ غم انگیز این 2 دانش آموز به عنوان یادآوری دیگر از خطرات مصرف قارچ های وحشی، با تشخیص اشتباه است. عوارض مصرف قارچ های سمی بین 2 تا 24 ساعت پس از مصرف پدیدار میشود و می تواند شامل مواردی نظیر: حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و در موارد شدید تر نارسایی کبدی منجر به مرگ، متغیر باشد.

 

خانم ایوا جوناس، مادر یکی از قربانیان نقل می‌کند که ظاهرا قارچ ها توسط آشپز مدرسه از یک فروشنده خیابانی خریداری شده و برای پخت غذا از آن استفاده شده است. چند ساعت پس از خوردن غذا، تمامی دانش آموزان کلاس، درد شدید شکم، حالت تهوع، استفراغ و اسهال را تجربه کرده اند.

او پسرش یعنی، تامپسون جوناس 18 ساله را سریعاً به مرکز بهداشت Buzuruga برد، جایی که آزمایش‌های صورت گرفته بر روی وی، مسمومیت غذایی را تأیید کردند. گزارش ها حاکی از آن است که کبد وی آسیب شدید دیده و تقریبا از کار افتاده است. او سپس به بیمارستانی در منطقه “سکو توره” فرستاده و بستری شد و پس از 7 روز به طرز غم انگیزی درگذشت.

 

فاجعه مشابهی نیز برای برای “وردا زوبری” دانش آموز دختر 10 ساله رخ داده؛ او نیز پس از مصرف این وعده غذایی، دچار مسمومیت شده و به مرکز پزشکی بوگاندو، منتقل شده است و پس از چند روز جان خود را از دست داده است.

گفتنی است که هنوز 7 دانش آموز دیگر در بیمارستان تحت درمان می باشند!

 

هیلدا ماساوه، افسر اجرایی این پرونده از هر دو خانواده دیدن کرده و این اتفاقات را تایید کرده است؛ وی در اینباره به خبرنگاران گفت: تحقیقات برای تعیین منشا این قارچ های سمی و اقدامات مناسب برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده ادامه دارد.

او از مردم جامعه خواست تا در خرید مواد غذایی به ویژه قارچ، از فروشندگان ناآشنا محتاط باشند. وی تاکید کرد: این حوادث تلخ درسی سخت در مورد خطرات خرید و مصرف مواد غذایی بدون اطلاع درست از منبع آن است.

آموزش شناسایی قارچ خوراکی از قارچ سمی
آموزش شناسایی قارچ خوراکی از قارچ سمی

آموزش شناسایی قارچ ها

مرگ دلخراش 2 دانش آموز با قارچ سمی، اهمیت آموزش مردم را در مورد شناسایی قارچ های وحشی و خطرات مرتبط با مصرف آنها را برجسته می کند.

افزایش آگاهی از طریق کمپین های عمومی و همکاری با مقامات محلی برای تنظیم مقررات فروشندگان مواد غذایی خیابانی می تواند به جلوگیری از تراژدی های مشابه در آینده کمک کند. مقامات بهداشتی، کارشناسان گیاهی و قارچ شناسان بر اهمیت مصرف نکردن قارچ های ناشناخته و ارائه آموزش در مورد تشخیص قارچ های خوراکی به جوامع تاکید می کنند.

 

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: thecitizen.co.tz و bnnbreaking.com

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا