کارآفرینی در حوزه قارچ

تمرکز قرارگاه ارصاد بر تکمیل پازل اقتصادی است

احداث کارگاه پرورش قارچ برای اشتغال نیازمندان

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از شبستان از اهواز، مصطفی معلی بابیان اینکه قرارگاه ارصاد تمرکز خود را بر تکمیل پازل اقتصاد مقاومتی گذاشته است اظهار کرد: این قرارگاه تاکنون چند پروژه موفق از قبیل کارگاه خیاطی با ظرفیت دوخت صنعتی، کارگاه اتوماتیک دوخت ماسک، کارگاه ادویه و … جهت اشتغال نیازمندان راه‌اندازی کرده است.

فرمانده قرارگاه ارصاد مسجد الهادی اهواز از احداث کارگاه پرورش قارچ خبر داد و افزود: پیگیر احداث این کارگاه در منطقه حی طنک (سلیم‌آباد) برای اشتغال نیازمندان همان منطقه هستیم که امیدواریم وعده کمک مسئولان در تأسیس آن محقق شود.

وی اضافه کرد: منطقه سلیم‌آباد جزء یکی از مناطق گمشده اهواز است که افرادی نجیب اما کم برخوردار در آن زندگی می‌کنند و کمتر به این منطقه توجه شده؛ تنها راه درآمد مردم این منطقه یارانه و دل‌خوشی آنها کمک‌های مردمی است.

معلی با اشاره به حضور قرارگاه ارصاد در این منطقه و بررسی اوضاع تصریح کرد: پس از رصد دقیق منشأ فقر به این نتیجه رسیدیم که تنها کمک‌های مردمی و بسته‌های ارزان و مواردی از این قبیل نمی‌تواند حلال مشکلات باشد چراکه این مسائل موقتی است و باید مشکلات آنها به‌صورت کامل و دائم حل شود.

وی عنوان کرد: به همین علت برای راه‌اندازی کارگاه قارچ در این منطقه اقدام شد که مرحله تحقیقات آن به‌پایان رسیده و با همکاری مسئولان هرچه سریع‌تر این وعده محقق می‌شود.

فرمانده قرارگاه ارصاد مسجد الهادی اهواز ابراز کرد: این کارگاه می‌تواند برای سه نفر از افراد نجیب این منطقه که با درآمدی ماهیانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان با چند بچه اشتغال ایجاد کند تا به درآمدی پایدار برسند.

وی در پایان تأکید کرد: این آخرین کارگاه و اقدام ما جهت رفع مشکلات مردم نخواهد بود و با کمک خیرین این اقدامات را ادامه خواهیم داد تا روزنه امید از جنس ارصاد را به مردم نشان بدهیم.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا