اخبار تولید قارچ سراسر کشور

توليد قارچ خوراكي در مشهد

سالانه ۱۱۲ هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود

توليد قارچ خوراكي در مشهد، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تولیدات قارچ این استان، اعلام کرد: سالانه ۱۱۲ هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود.

ظرفیت تولیدات در آینده نزدیک در حوزه قارچ

وی همچنین در ادامه با اشاره به شرایط موجود و با توجه به افزایش توانمندی واحدهای فعال پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به ۱۱۴ هزار تن افزایش یابد.

هاشم نقیبی ضمن تشریح وضعیت واحدهای تولیدی، اضافه کرد: این میزان قارچ خوراکی توسط ۱۸۹ واحد تولید می‌شود. فعالیت هر یک از این واحدها به‌طور میانگین برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

جایگاه ۴ کشوری

این مقام مسئول در خراسان رضوی، همچنین با اشاره به جایگاه چهارم این استان در تولید قارچ در کشور پس از استان‌های تهران، البرز و اصفهان، ادامه داد: صادرات محصول قارچ از ایران تنها از استان‌های تهران و خوزستان صورت می‌گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در توضیحات بیشتر درباره حوزه تولیدات استان، تصریح کرد: بیشترین تولید قارچ از نوع دکمه‌ای است و به‌صورت محدود قارچ صدفی و قارچ شاه صدف نیز در این استان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور نیز در رابطه با توليد قارچ خوراكي در مشهد، عنوان کرد: ۱۰ واحد کارگاه تولید قارچ در این شهرستان مشغول به فعالیت است که طی سال زراعی جاری موفق به تولید ۵۰۰ تن قارچ دکمه‌ای به ارزش ۳۵ هزار میلیون ریال شدند.

ظرفیت واحدهای تولیدی

محمدعلی فرهمند راد با اشاره به وسعت واحدهای تولیدی، گفت: کارگاه‌های تولید قارچ خوراکی نیشابور به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی در تکمیل سخنان خود این نکته را یادآور شد: مصرف سرانه قارچ در کشورهای توسعه‌یافته ۴ کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است اما مصرف سرانه قارچ در ایران ۱،۳ کیلوگرم می‌باشد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا