اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه ۴۰۰۰ تن قارچ خوراکی در استان کردستان

دهگلان از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید سالانه ۴۰۰۰ تن قارچ خوراکی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ از سنندج، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان طی عنوان این خبر افزود: در ۱۱ واحد رسمی و ۲۸ واحد فرعی سالانه ۴۰۰۰ تن قارچ خوراکی در استان کردستان تولید می‌شود که از این تعداد واحد ۲ واحد با اخذ گواهی سلامت سالانه بیش از ۱۳۰۰ تن قارچ ارگانیک صد درصد سالم تولید می‌شود.

محمد فرید سپری در جلسه اطلاع‌رسانی در راستای جلوگیری از مصرف قارچ سمی، در شرایط کنونی تصریح کرد: میزان بارندگی استان تا امروز ۵۲۹ میلی‌متر بود که در مقایسه مدت مشابه سال گذشته که ۳۲۷ میلی‌متر بود ۶۰ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت ۴۹ درصد افزایش بارندگی در استان بوده است.

به نقل از مهر محمدفرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۲۵ واحد خانگی و معیشتی دیگر نیز در سطح شهر و روستا، با ظرفیت تولید ۴۵۰ تن قارچ در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در مجموع سالانه چهار هزار و ۳۰۰ تن قارچ در واحدهای تولیدی کل استان تولید و به مصرف می‌رسد.

وی با تأکید بر ظرفیت شهرستان دهگلان در تولید و پرورش قارچ، افزود: دهگلان از جمله قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و غلات در سطح استان است که به همین جهت ظرفیتی بالقوه جهت توسعه بیشتر واحدهای تولید قارچ در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: به ازای تولید هر تن قارچ در یک واحد تولیدی برای یک نفر به صورت مستقیم و برای دو نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

سپری با اشاره به اینکه سرانه مصرف قارچ در جهان چهار تا پنج کیلوگرم به ازای هر نفر است، یادآور شد: در کشور ما با توجه به شرایط مناسب و به دلیل توسعه واحدهای تولیدی، میزان سرانه مصرف قارچ یک کیلو و ۶۰۰ گرم است که این میزان در استان کمتر و برابر با یک کیلو و ۲۰۰ گرم است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا