جهاد کشاورزی

تولید قارچ خوراکی در ساری به ۴۵۰ تن در سال رسید

پرورش قارچ خوراکی سهم مهمی در افزایش درآمد خانوار روستایی دارد

مدیر جهاد کشاورزی ساری، تولید قارچ خوراکی در ساری به ۴۵۰ تن در سال رسید.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از  صداوسیما. مدیر جهاد کشاورزی، با اشاره به صدور ۳۴ فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان گفت: سالانه ۴۵۰ تن قارچ در ساری تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

پور فلاح با بیان اینکه پرورش قارچ خوراکی سهم مهمی در افزایش درآمد خانوار روستایی دارد، افزود: پارسال هم ۵۲ فقره مجوز پرورش قارچ در ساری صادر شد.

پور فلاح مدیر جهاد کشاورزی ساری، سطح گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس مشاغل خانگی برای پرورش قارچ سه هزار و ۵۰۰ مترمربع است. پورفلاح ادامه داد: همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و ممکن است برخی از قارچ‌ها غیرخوراکی و سمی و کشنده باشند.

لازم است برای مصرف قارچ آن را از مراکز معتبر و در بسته‌بندی بهداشتی تهیه کرد. چه بسیار کسانی که قارچ‌ها را از طبیعت بدون اطلاع از خوراکی بودن آن‌ها جمع‌آوری و مصرف می‌کنند.

بارها و بارها در رسانه‌های مختلف از سمی بودن قارچ‌های روییده در دل طبیعت سخن گفته‌اند. محلی‌ها معمولا بعد از بارش باران به دل کوه و جنگل میزنند و برای جمع‌آوری قارچ‌های وحشی با هم متحد می‌شوند. در طی چندین سال پیاپی از اخبار شاهد مسمومیت افراد با قارچ سمی بوده‌ایم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا